واکنش پلیس به دستگیری دو دختر در خیابان وطن پور

گروه حوادث / مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در گزارشی نسبت به انتشار فیلم دستگیری دو دختر بی‌حجاب در یکی از خیابان‌های تهران واکنش نشان داد.
در اطلاعیه پلیس آمده است: این ویدئو مربوط به گذشته بوده که در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۳ مأموران به دو خانم جوان در خصوص پوشش نامناسب و کشف حجاب تذکر داده که متأسفانه با فحاشی و الفاظ ناروا روبه‌رو شدند. در تعاقب هر دو نفر در خیابان وطن‌پور دوباره با پوشش نامناسب مشاهده که در حین انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش و بر اثر مقاومت جراحتی جزئی به یکی از آنان ایجاد می‌شود.
پس از بروز حادثه، ویدئوی گرفته شده توسط پلیس و فیلم دوربین مداربسته خیابان برای شفاف‌سازی به مقام قضایی تحویل داده شد. پلیس رفتار این‌چنینی توسط عوامل انتظامی را در چهارچوب استانداردهای کنِشی و عملیاتی خود ندانسته و پرونده در سیستم قضایی و بازرسی فراجا مفتوح و درحال بررسی است.
در پایان این اطلاعیه پلیس پایتخت همگان را به اجرای قانون و جلوگیری از بروز و اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی دعوت می‌کند.
در همین رابطه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه برخورد با دو خانم از سوی مأموران نیروی انتظامی مورد تأیید نیست، گفت: برای این موضوع پرونده‌ای تشکیل شده و این پرونده به صورت ویژه در حال بررسی است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در حاشیه نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان اردبیل اظهار کرد: موضوعی که از چندی پیش در فضای مجازی مبنی بر برخورد مأموران در حال بازنشر است مربوط به مدتی پیش بوده که آن برخورد را بنده هم دیدم و مورد تأیید نیست و ما باید کرامت انسانی را حفظ کنیم.
وی در عین حال گفت: البته باید شرایط مأموران نیز بررسی شود که در چه وضعیتی بودند که آن‌گونه نسبت به دستگیری آن دو نفر اقدام کردند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: از همان ابتدا که آنها شکایت کردند، با دستور دادستان نظامی تهران و بازپرس برای بررسی دوربین‌های محیطی توانستند مأموران را شناسایی کنند و پرونده‌ای برای برخورد با مأموران تشکیل شد که به صورت ویژه در حال رسیدگی است. سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان یک سازمان قضایی مستقل از نیروهای مسلح برای صیانت از نیروهای مسلح از یک‌سو و حفظ حقوق شهروندی مردم از سوی دیگر در حال فعالیت است. وی افزود: این قول را به مردم شریف کشورمان می‌دهم اگر جایی با جرمی مواجه شود، مطمئن باشید که بی‌طرفانه و عادلانه با مجرم برخورد می‌کند، چنان‌که گذشته ما هم این را نشان می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی