با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران صورت گرفت

الحاق سامانه‌های موشکی کروز و پهپادی به نیروی دریایی سپاه

روز گذشته در مراسمی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 2 هزار و 654 سامانه دفاعی و رزمی جدید به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق شد. این سامانه‌ها، موشک‌های کروز ضدکشتی، پهپادهای تهاجمی، سامانه جنگال و دیگر ادوات را شامل می‌شود که توان تازه‌ای به نیروی رزمی نیروی دریایی سپاه می‌دهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم با اشاره به اینکه دستاوردهای دفاعی سپاه پاسداران بویژه نیروی دریایی باوجود تحریم‌ها به وجود آمده است، گفت: در نظام ناعادلانه جهانی امروز که قدرت‌های استکباری بر بقای آن و ملت‌های آزاده و مستضعف جهان بر فروپاشی آن تأکید دارند، امروز در این جهان یا باید قوی بود تا بقا پیدا کرد و یا تسلیم شد؛ راه وسطی وجود ندارد.

استقلال نیازمند قوی شدن
سرلشکر حسین سلامی انتخاب میان دو راه بقا یا سازش و تسلیم را بسته به انتخاب ملت‌ها دانست و افزود: این بسته به این است که ملت‌ها راه قوی شدن، آزاد زیستن و مستقل بودن را انتخاب کنند و خود را از سیطره اراده سیاسی قدرت‌های سلطه‌طلب جهانی آزاد کنند، یا اینکه راه سازش و تسلیم و کرنش را انتخاب کنند. سرلشکر سلامی  با اشاره به جغرافیا و صحنه‌ای که باید در گستره وسیعی از منافع حیاتی ملت از آن دفاع کرد، گفت: در دریا باید مسیر غلبه را بر دشمنان ببندیم تا بتوانیم در مواقع نیاز با غلبه و اراده الهی تسلط خود را بر دشمنان ایجاد کنیم. جغرافیای کشور، ما را به یک کشور بین‌المللی تبدیل کرده است. آرمان‌های اعتقادی و سیاسی و نیز موقعیت و جایگاه جغرافیایی ما در عالم و نقش و تأثیر ما در اقتصاد، سیاست و امنیت جهانی این گونه اقتضا می‌کند که در عرصه مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای قدرت تأثیر و مضمون عمیقی از قدرت باشیم.
 

جستجو
آرشیو تاریخی