صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی
با مادورو تأکید کرد
محکومیت مداخله خارجی در ونزوئلا
رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و ضمن اعلام همبستگی با ملت مبارز و انقلابی این کشور، هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.
مسعود پزشکیان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه از جمله ارتقای مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ونزوئلا و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشور، بر اهمیت اجرای کامل و سریع همه توافقات انجام شده میان دو کشور تأکید کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا نیز ضمن تشکر از تماس تبریک روحیه‌بخش دکتر پزشکیان، بر علاقه‌مندی و آمادگی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تأکید و تصریح کرد‌: جهش در همکاری‌ها مسیری برای دستیابی به پیشرفت، رفاه و سعادت برای هر دو کشور است.
نیکلاس مادورو همچنین بروز برخی ناآرامی‌ها در این کشور پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را توطئه‌ای صهیونیستی با همکاری امریکا و برخی کشورهای غربی و با هدف به نابودی کشاندن کشورهای مستقل عنوان و اظهار کرد: ما بار دیگر در مقابل چنین توطئه‌هایی مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد و بی‌تردید پیروز خواهیم شد.
 
اجرای تفاهم‌نامه لغو روادید
میان تاجیکستان و ایران
دوشنبه از آغاز اجرای تفاهم‌نامه لغو روادید میان تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۱۰ اوت (شنبه ۲۰ مرداد) خبر داد. به گزارش ایرنا، شهروندان ایرانی و تاجیکی می‌تواند در بازه زمانی ۹۰ روزه از لحظه ورود به کشور مقصد، بدون دریافت روادید ۳۰ روز اقامت داشته باشند.
 
بازدید فرمانده کل ارتش از منطقه پدافند هوایی شمال
فرمانده کل ارتش با حضوردر منطقه پدافند هوایی شمال از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد. به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال از بخش های مختلف این منطقه پدافندی بازدید کرد و توان رزم، آمادگی دفاعی و تجهیزاتی این یگان را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.
وی از نحوه خدمت‌رسانی درمانگاه تخصصی مدافعان آسمان منطقه پدافند هوایی شمال بازدید و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بسترها برای ارائه خدمات پزشکی بهداشتی به کارکنان و هموطنان حومه این مرکز درمانی تأکید کرد.

مرکز «جنگال» منطقه پدافند هوایی
شرق ارتش افتتاح شد
روز گذشته همچنین امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه شرق ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این منطقه پدافندی، میزان آمادگی دفاعی و توان رزم این یگان را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.
امیر صباحی فرد از ساختمان‌های جدیدالاحداث و بازسازی شده SOC منطقه، مرکز جنگال (جنگ الکترونیک)، گردان‌های آماد و پشتیبانی و آموزشی و همچنین طرح‌های زیرساختی را افتتاح کرد.

انتصاب رئیس جدید
مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی
طی حکمی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود معینی‌پور به عنوان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منصوب شد و مدیریت این مجموعه مهم و مرجع کتابخانه‌ای و اسنادی را بر عهده گرفت.
پیش از معینی‌پور، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان از ابتدای مجلس یازدهم رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بود.
گفتنی است، حجت‌الاسلام سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس طی روزهای اخیر سرپرستی این نهاد را بر عهده گرفته بود.

جستجو
آرشیو تاریخی