صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

پرداخت ۷۰ همت وام ازدواج
و فرزندآوری
شبکه بانکی از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر ۵۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده که در مقایسه با سهمیه تکلیفی برای این تسهیلات تا تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ (مبلغ ۵۴۴ هزار میلیاردریال درنظر گرفته شده)، عملکرد بیش از ۱۰۳.۵ درصدی داشت.
بانک مرکزی از پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری خبر داد و اعلام کرد: شبکه بانکی از ابتدای سال‌جاری علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت کرد.

صدور برخط گواهی اقامت مالیاتی
مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی و در اجرای قوانین اجتناب از اخذ مالیات مضاعف منعقده با دولت‌های خارجی، با هدف تسهیل و تسریع امور مؤدیان و تکریم ارباب رجوع و در همسویی با سیاست‌های دولت الکترونیک و مالیات ستانی هوشمند، سامانه صدور برخط گواهی اقامت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی طراحی و پیاده‌سازی شده است. بر این اساس به منظور رفع ضرورت مراجعه حضوری متقاضیان، از اول شهریورماه درخواست‌های صدور گواهی اقامت مالیاتی از طریق سامانه یاد شده دریافت خواهد شد. البته در صورت مراجعه حضوری متقاضیان، کماکان امکان درخواست صدور گواهی مذکور به شیوه غیر الکترونیک نیز به تشخیص مدیران کل ذی‌ربط وجود خواهد داشت.
 
اتصال راه‌آهن چابهار- زاهدان
به بندر شهید بهشتی
وزیر راه و شهرسازی از اتصال راه‌آهن چابهار- زاهدان به بندر شهید بهشتی تا پایان سال خبر داد.
مهرداد بذرپاش در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: با تزریق منابع مالی مناسب به کلان پروژه کریدوری چابهار- زاهدان تا پایان سال این مسیر ریلی راهبردی شمال-جنوب به بندر ترانزیتی و بین‌المللی شهیدبهشتی چابهار متصل خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی پیش از این نیز از تزریق منابع مالی به پروژه‌های ریلی و سرعت گرفتن آنها خبر داده بود که راه‌آهن چابهار به زاهدان و راه آهن اردبیل-میانه از جمله این پروژه‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی