صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

بازگشت ده‌نمکی با «اخراجی‌ها» به سینما
مسعود ده‌نمکی در صفحه اینستاگرام خود از ساخت اسپین‌آف «اخراجی‌ها» خبر داده است. ده‌نمکی که پیش از این ۳ قسمت از سینمایی «اخراجی‌ها» را ساخته است، اکنون و پس از ۱۴ سال برای ساخت اسپین‌آف (فصل چهارم) آن درخواست پروانه ساخت هم داده است‌. ده‌نمکی نوشته: «اسپین‌آفی از اخراجی‌ها با عنوان اخراجی‌ها ۴ و شاید با اسمی دیگر ساخته خواهد شد. اخراجی‌ها ۴ با تکمیل فیلمنامه در خواست پروانه ساخت داد.» او در پی‎نوشت آورده است: «شاید مثل آن سال‌ها دوباره مخاطبان سه‌گانه دور هم جمع شدیم و برای فیلم تلاش کردیم. در اکران‌های خصوصی و رونمایی‌ها جشن گرفتیم.» قسمت‌های پیشین «اخراجی‌ها» در دوره خود پرمخاطب‌ترین فیلم سال بود و «اخراجی‌ها ۲» پرمخاطب‌ترین فیلم دهه ۸۰ شد.
«اخراجی‌ها» به روایت داستان زندگی مجید سوزوکی (یکی از اراذل جنوب شهر) پرداخت که عاشق دختر یکی از معتمدین محل است و برای به دست آوردن موافقت پدر او عازم جبهه شده و سرانجام به شهادت می‌رسد. در ادامه نیز اتفاقاتی را که برای گروه دوستان و همرزمان او می‌افتد، روایت می‌کند.
 
ما منتظریم
حسن روح‌الامین تصویری از مقام معظم رهبری را به اشتراک گذاشته و در کپشن به زبانی خودمانی نوشته است: «آقا جون، بسم‌الله رو بگو تا ما هم تکلیفمونو بدونیم، این بار عصای موسی طناب‌های متقلبین رو می‌بلعه یا حیدر کرار کمر یهود رو می‌شکنه؟ ما دست به قلم منتظریم. فدات بشم.»
 
بانوی کوهنورد ۹۰ ساله، شگفتی‌ساز ورزش ایران شد
در چند روز گذشته تصویری از یک بانوی ۹۰ ساله در حین فتح قله توچال منتشر شده که باعث واکنش کاربران فضای مجازی شده است. این بانوی سر زنده که از علاقه‌مندان فرهاد مهراد هم هست در حین کوهنوردی، صدای این خواننده قدیمی را از طریق اسپیکر گوش می‌دهد. ظاهراً این بانوی ورزشکار از کوهنوردان حرفه‌ای است و مشتری همیشگی قله توچال محسوب می‌شود.
 
واکنش پرستو صالحی به آنفالو شدنش توسط اشکان خطیبی
پرستو صالحی (بازیگر ۴۶ ساله) با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود پیرامون قضاوت‌هایی که درباره خودش پس از تصمیم به بازگشت به ایران شده و همچنین آنفالو شدن توسط برخی از همکاران سینمایی چون اشکان خطیبی واکنش نشان داد. او با انتشار یک استوری نوشته است:« دارم سعی می‌کنم شبیه برخی از شما بشوم. هرچند سخته چون ذاتم اینجوری نیست. ولی خب احساس کردم دیگر مسخره شده. رفقا اونها که حال رفیقمونم نمی‌پرسین ولی ادای همبستگی و دوستی و...دارید. خداحافظ. البته ته قلبم متأسفانه همه شما را دوست دارم ولی حداقل از جلوی چشمم حذفتون کردم که حرص نخورم.»
 
کله‌پاچه‌خوری سفیر نروژ
از تصاویر وایرال شده در فضای مجازی، مراسم جالب خداحافظی سفیر نروژ از ایران است. اکانت سفارت نروژ همراه با انتشار تصاویر اعلام کرد: مأموریت سفیر نروژ در ایران به اتمام رسید و او آخرین روز را با خوردن کله‌پاچه برای اولین بار شروع کرده است. سیگوالد هاوگه، سفیر نروژ در ایران در آخرین روز کاری خود در تهران، برای اولین بار کله‌پاچه خورد.
هاوگه که مأموریت چهارساله خود در تهران را به پایان رسانده است، در پیامی که در حساب سفارت در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد، نوشت: «من فکر می‌کردم خوردن کله‌پاچه برای اولین بار به عنوان نقطه برجسته‌ای در آخرین روز کاری‌ام در ایران باشد، اما آخرین خبر دراماتیک کمی از این هیجان کم کرد. من ایران را با خاطرات بسیار خوب و با بهترین آرزوها برای مردمان شگفت‌انگیز این کشور ترک می‌کنم، خداحافظ.» سفارت نروژ تصویری از غذایی نروژی را که به کله‌پاچه شباهت دارد نیز در کنار کله‌پاچه‌های ایرانی منتشر کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی