صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رئیس جمهور در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه:
رژیم صهیونیستی پاسخ گستاخی و جنایت خود را دریافت خواهد کرد
رئیس جمهور عصر دیروز در دیدار «سرگئی شایگو» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه که برای رایزنی‌های امنیتی و دفاعی با مقامات کشورمان وارد تهران شد، با بیان اینکه روسیه از جمله کشورهای همراه روزهای سخت ملت ایران بوده است، توسعه روابط با این شریک راهبردی را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور تأکید کرد.
مسعود پزشکیان با تأکید بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تصریح کرد: ما معتقدیم دوره یکه‌تازی برخی قدرت‌ها از جمله امریکا در جهان گذشته و اشتراک مواضع و همکاری ایران و روسیه در راستای ترویج جهان چند قطبی قطعاً به ارتقای بیشتر امنیت و صلح جهانی خواهد انجامید.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم برای آتش‌افروزی در منطقه اشاره کرد و گفت: اقدامات جنایتکارانه این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین اقدام به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کشور ما مصداق بارز نقض تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان با انتقاد شدید از حمایت امریکا و برخی کشورهای غربی به عنوان مدعیان حقوق بشر از جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال توسعه دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست، اما قطعاً این رژیم پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.
پزشکیان ضمن قدردانی از مواضع روسیه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، برعزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات دو کشور بویژه در امور سیاسی و اقتصادی تأکید کرد.

تأکید شایگو بر همپیمانی دو کشور
دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران را از همپیمانان کلیدی و راهبردی روسیه در منطقه دانست و ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مشترک دو کشور برای ایجاد جهان چند قطبی و همچنین تأمین امنیت منطقه تصریح کرد: روابط دو کشور در همه بخش‌ها در حال رشد بوده و چشم‌اندازهای بسیار خوبی برای توسعه تعاملات موجود است.
سرگئی شایگو همچنین بر علاقه‌مندی کشورش برای تسریع در تکمیل طرح‌های مشترک میان دو کشور از جمله کریدور شمال- جنوب تأکید و تصریح کرد: روسیه برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل، بریکس و شانگهای اهمیت زیادی قائل است و ما برای گسترش این همکاری‌ها تلاش خواهیم کرد.

رایزنی امنیتی ایران و روسیه در تهران
دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز گذشته در سفر به تهران با مقامات عالی‌رتبه دفاعی و امنیتی کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. دیروز سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، دو میزبان این مقام عالی‌رتبه روسیه بودند.
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این دیدار، با بیان اینکه روابط ایران و روسیه راهبردی، عمیق و بلندمدت است، اظهارکرد: این روابط با تغییر دولت‌ها دچار اختلال نخواهد شد. سرلشکر باقری همچنین با اشاره به اینکه امریکا به‌خوبی می‌داند که جهان از قدرت تک‌ قطبی خارج شده است، افزود: از همکاری‌های سه‌جانبه ایران، روسیه و چین استقبال خواهیم کرد. دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار از آمادگی همکاری همه‌جانبه روسیه با ایران در امور منطقه‌ای گفت.
سرگئی شویگو با محکوم کردن ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، افزود: بدون شک صحنه‌گردانان این‌گونه جنایات، خواهان تنش‌افزایی در منطقه هستند.

آمار ورودی به زندان‌ها کاهشی شد
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آمار ورودی به زندان‌های سراسر کشور طی سه ماه ابتدایی سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی بوده است، گفت: برخی استان‌ها در کاهش ورودی به زندان‌ها و اجرای مفاد دستورالعمل مربوطه توفیقات مطلوبی کسب کردند.
رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان و مراجع ذیربط  قضایی تأکید کرد که از صدور بلاوجه و فاقد ضرورت قرار‌های بازداشت موقت پرهیز کنند. وی خاطرنشان کرد: ما بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان منطبق با موازین قانونی تأکید داریم اما مرتکبین جرایم خشن و تهدیدکنندگان امنیت مردم و شهروندان، مشمول هیچ ارفاقی نمی‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی