صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اغتشاش خوب است، اما برای ایران

دولت‌های غربی متخصص وارونه‌نمایی، بخصوص در حوزه حقوق‌بشر هستند. در جریان اغتشاشات سال 1401 ایران بود که امریکا و کشورهای اروپایی به اتفاق یکدیگر علم حمایت از آشوب‌های خیابانی در کشورمان را برداشتند. در شرایطی که گروه‌های ضدایرانی به دنبال براندازی جمهوری اسلامی و تجزیه ایران بودند، کشورهای غربی از آنها به‌عنوان معترضان یاد می‌کردند. در همین رابطه انگلیس نیز در صف اول دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از جریانات تجزیه‌طلب و تروریستی قرار داشت. چه آنکه در آذرماه 1401 و در بحبوحه ناآرامی‌ها، ریشی سوناک نخست‌وزیر وقت انگلیس در موضعی مداخله‌جویانه مدعی شد که ناآرامی‌های اخیر ریشه در مخالفت با نظام اسلامی دارد. دولت انگلیس حتی در راستای حمایت از اغتشاشات ایران تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان اعمال کرد.
مقامات انگلیس و همچنین همتایان امریکایی و اروپایی آنها مجدانه در تلاش بودند تا از اقدامات ضدامنیت ملی آشوبگران، به‌عنوان اعتراضاتی یاد کنند که در چهارچوب مخالفت با نظام اسلامی و در راستای آزادی‌خواهی مردم ایران بوده است. این درحالی بود که گروه‌هایی از جمله کومله و دموکرات بارها اذعان کردند که هدفشان از ایجاد آشوب، پیشبرد پروژه تجزیه‌ ایران بوده است.‌
حالا با توجه به این سابقه حمایت از اغتشاشگران و معرفی آنها به‌عنوان معترض، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به اعتراض‌های اخیر این کشور، معترضان را اوباش خواند. کی‌یر استایمر نخست‌وزیر انگلیس در اظهارات اخیر خود با اوباش خواندن معترضان خیابانی گفت: این اعتراض نیست، یک پروژه سازمان یافته است و یک شورشی است که اقدام به تخریب می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه دولت انگلیس معترضان را مجازات خواهد کرد، گفت: قانون مقابل اینهاست و هیچ جایی در جامعه برای این افراد نخواهد بود. نه در خیابان و نه در فضای آنلاین.
استارمر همچنین تأکید کرد که آشوبگرانی که به خیابان‌ها می‌آیند و آنهایی که این اقدام را به صورت «آنلاین» تشویق می‌کنند، با عواقب بدی مواجه خواهند شد و از این اعمال‌شان پشیمان خواهند شد.
جستجو
آرشیو تاریخی