صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایرنا- حسن اکبری، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره واگذاری مدیریت شمال پارک ملی دنا به استان اصفهان گفت: هنوز در جلسات کارشناسی مسأله‌ای را ابلاغ نکردیم و تغییری در مدیریت منطقه ایجاد نشده است. در واقع مصوبه شورای‌عالی محیط زیست وجود دارد اما هنوز ما به استان‌ها ابلاغ نکرده ایم و باید از نظر فنی موضوع بررسی شود.
 
ایسنا- عباس صوفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتظار می‌رود وزارت راه وشهرسازی و وزارت کشور اهتمام لازم را برای تأمین بلیت با نرخ مصوب در ایام اربعین حسینی داشته و با شرکت‌های متخلف برخورد شود. مجلس هم وظیفه نظارتی خود را دنبال خواهد کرد. وزارت کشور به‌عنوان متولی ستاد اربعین، وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه حمل ونقل و سازمان تعزیرات وظایف مهمی بر عهده دارند تا بلیت با نرخ مصوب در این ایام تأمین شود.
 
ایسنا- عطا‌ءالله کاویان، رئیس محیط‌ زیست استان مازندران با اشاره به دپوی موقت و دائمی پسماندها در محدوده منطقه محمودآباد، بابلسر و فریدون‌کنار از فاصله حداکثر ۴۰۰ متری دریای خزر و حتی کمتر از ۱۰۰ متر اظهار کرد: این موضوع به دیپلماسی بین‌المللی ارتباطی ندارد.
 
ایسنا- روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست از ثبت تصاویر یک قلاده یوزپلنگ ماده همراه چهار توله در مجموعه حفاظتی توران در استان سمنان توسط دوربین‌های تله‌ای خبر داد. این اولین ثبت توله‌های متولد شده در سال‌جاری در مجموعه حفاظتی توران است.
 
ایسنا- علی اکبر قربانلو، رئیس اداره پارک ملی توران از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در این پارک ملی خبر داد و تأکید کرد: همکاران ما در حفاظت محیط زیست برابر قوانین با هرگونه تخلف برخورد جدی می‌کند. همچنین همکاری‌های مردمی نقش مهمی در مبارزه با تخلفات زیست محیطی و از جمله شکار غیرمجاز دارد.
 
ایسنا- منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در راستای کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم و آماده‌سازی روستاهای منتخب ایران برای شرکت در برنامه جهانی بهترین دهکده‌های گردشگری سال ٢٠٢٤ مطابق شاخص‌های سازمان جهانی گردشگری، پنج میلیارد ریال اعتبار به دهیاری روستای گردشگری پالنگان اختصاص یافت.
 
ایرنا- امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در اولتیماتومی (اتمام حجت) به برخی نهادهای دولتی تأکید کرد: وزارت نیرو باید بخشی از هزینه آسیب‌هایی را که بواسطه فرونشست به بناهای تاریخی اصفهان وارد می‌شود، پرداخت کند و ما این موضوع را در قالب شکایت حقوقی پیگیری خواهیم کرد.
 
ایرنا-حمیدرضا خادم، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول با اشاره به آغاز مرمت عرشه پل باستانی این شهر گفت: آسفالت عرشه پل در این عملیات برچیده و آجرفرش می‌شود.

ایرنا-داود میرشکار، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: براساس پایش تصاویر هوایی و تغییرات آن تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ تالاب هورالعظیم ۵۷ درصد آبگیری داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی