صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تحلیلگر امریکایی:
ایران به اسرائیل رحم نخواهد کرد
 خبر اول اینکه، پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی این‌بار سخت‌تر و مهلک‌تر خواهد بود. این نظر تحلیلگر سابق سیا درباره حمله و پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به جنایت اخیر اسرائیل است.
لری سی جانسون تحلیلگر سابق سیا در این‌باره گفت: پیش‌بینی من این است که ایران همانند ماه آوریل دست به موشک‌باران اسرائیل خواهد زد. اما این بار رحمی در کار نخواهد بود. بلکه آنها احتمالاً می‌خواهند پایگاه‌های اسرائیلی را ویران کنند و سربازان اسرائیل را بکشند.
جانسون ادامه داد: گمان نمی‌کنم ایران اهداف غیرنظامی را هدف قرار دهد. اما می‌توانم بگویم که این حمله دست‌کم تا یک‌و‌نیم برابر از حمله ماه آوریل بزرگتر خواهد بود و از دید من این‌بار، حمله‌ای هماهنگ و با کمک حزب‌الله لبنان انجام خواهد گرفت.
تحلیلگر سابق سیا همچنین ضمن اشاره به حمایت‌های تمام‌قد غرب از رژیم صهیونیستی نیز گفت: امریکا و انگلیس تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا از حمله ایران جلوگیری کنند. اسرائیل هم به‌دنبال پیشگیری کردن از آن است، اما به محض اینکه ایران موشک‌های بالستیک خود را شلیک کند، کار اسرائیل برای متوقف کردن آن دشوار خواهد بود.
وی افزود: ایران خویشتنداری زیادی از خودش نشان داده است. با وجود اینکه بارها ایران را تروریست نامیده‌اند و یا آن را بزرگ‌ترین پشتیبان تروریسم در دنیا خطاب کرده‌اند، اما این دروغ است. این برچسبی است که غرب دوست دارد به ایران بچسباند. با اینکه چهار تا شش دانشمند هسته‌ای ایران در این کشور ترور و کشته شدند، ایران معمولاً خویشتنداری کرده و با تمام توان جلو نرفته و پاسخ حساسی نداده است، ولی این رخداد، ظاهراً آنها را وادار به پاسخ تند کرده است.

مجری مطرح قطری:‌ به تشییع هنیه توسط ایرانی‌ها غبطه خوردم
 دست آخر اینکه، مجری مطرح شبکه العربی قطر با انتشار فیلمی در صفحه شخصی خود، به انتقاد از بی‌عملی دولت‌های عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و ضمن فراخواندن مسلمانان به اتحاد در برابر رژیم صهیونیستی، اظهار کرد که به تشییع شهید اسماعیل هنیه در تهران غبطه می‌خورد.
این مجری قطری اظهار کرد: قضیه شیعه و سنی در واقع یک نبرد خیالی است که راه انداخته‌‌اند تا شما را به آن مشغول کنند و به مدت 300 روز نتوانید به یاری برادران اهل سنت خود در غزه بروید. جایی که دشمن صهیونیست در آنجا مشغول جنایت علیه زنان و کودکان است و ریختن خون همه ساکنین آنجا را مباح می‌داند.
وی ادامه داد: این قضیه شیعه و سنی مانند مواد مخدری عمل می‌کند که هنگام مصرف آن، شما می‌توانید توجیهاتی برای عدم یاری غزه پیدا کنید.
مجری شبکه العربی قطر با اشاره به اقامه نماز رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر شهید هنیه گفت: من به‌عنوان یک سنی وقتی دیدم آقای خامنه‌ای بر جنازه یک مجاهد سنی نماز خواند، غبطه خوردم. درحالی که شیخ الازهر جرأت نکرد نماز میت غیابی برای هنیه بخواند و این هم به‌خاطر فشارهای سیاسی است که همه ما آن را می‌دانیم.

جستجو
آرشیو تاریخی