صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه اردن:
ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند
رئیس‌جمهور عصر دیروز در دیدار «ایمن الصفدی» وزیر خارجه پادشاهی اردن، با تشکر از پیام تبریک و آرزوی پادشاه و دولت اردن برای موفقیت دولت جدید ایران، محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم را گسترش و تقویت صلح، آرامش و ثبات در منطقه و جهان عنوان و بر ضرورت انسجام کشورهای اسلامی برای توقف تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم غزه تأکید کرد.
مسعود پزشکیان با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران، ترور میهمان جمهوری اسلامی ایران را اقدامی برخلاف تمام قوانین بین‌المللی و اشتباه بزرگ رژیم صهیونیستی دانست و با بیان اینکه انتظار جمهوری اسلامی ایران از همه کشورهای اسلامی و آزادگان جهان این است که چنین جنایتی را با قوت محکوم کنند، تأکید کرد، این گستاخی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.
رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه امروز برخی تلاش می‌کنند جای حق و باطل را عوض کنند، افزود: بزرگ‌ترین دشمنان و ناقضان آزادی و دموکراسی و حقوق انسان، در حالی که تمام توان علمی و عملیاتی خود را در جهان برای ترور به کار گرفته‌اند و جنایت‌های فجیعی مرتکب می‌شوند، ادعای دفاع از آزادی، دموکراسی و حقوق بشر سر داده و هر کس را که از آنها تبعیت نکند، دشمن این اصول و ارزش‌ها معرفی می‌کنند. پزشکیان در بخش دیگری از این دیدار ابراز امیدواری کرد، مذاکرات هیأت‌های دیپلماتیک درباره از سرگیری روابط ایران و اردن سریع‌تر به سرانجام رسیده تا علاوه بر بهره‌مندی دو کشور اسلامی از ظرفیت‌های یکدیگر، ملت‌های منطقه نیز از این دوستی و همکاری‌های سازنده بیش از پیش بهره‌مند شوند.
وزیر خارجه اردن نیز در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم، تبریک و آرزوی موفقیت پادشاه این کشور برای رئیس‌جمهور کشورمان، با بیان اینکه اردن به دنبال از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران و تلاش مشترک برای ایجاد ثبات، امنیت و آرامش بیشتر در منطقه است، اظهار کرد: اردن تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را از همان ابتدا قویاً محکوم کرده است.
وی با اشاره به محکومیت ترور شهید هنیه از سوی کشورش، این اقدام را در جهت تلاش نتانیاهو برای گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه دانست.
ایمن الصفدی همچنین با اشاره به تمایل کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، از بررسی راه‌های گسترش روابط دو کشور در این سفر خبر داد.

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت تأکید کرد
به کارگیری همه ظرفیت‌های نیروگاهی
برای تولید برق پایدار
رئیس جمهور در جلسه عصر دیروز دولت که دومین جلسه دولت به ریاست وی نیز محسوب می‌شود، ضمن تأکید بر به کارگیری همه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور برای تولید و تأمین پایدار برق و نیز اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع در این زمینه، به همه وزارتخانه‌ها و اداره‌ها دستور داد تا همه اقدامات لازم برای کاهش مصرف انرژی را انجام دهند. مسعود پزشکیان در این جلسه که با دستورکار بررسی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی درپی بروز گرمای بی‌سابقه در کشور برگزار شد، بر اهمیت مدیریت مصرف برای عبور از چالش افزایش بی‌سابقه دمای کشور تأکید کرد. رئیس جمهور ضمن دستور به همه وزارتخانه‌ها و اداره‌ها برای کاهش مصرف انرژی و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع، از مردم خواست در مصرف برق حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.
در ابتدای این جلسه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، در گزارشی از تولید و مصرف برق در ایران گفت: در کشور ما به ازای هر یک درجه افزایش دما، 1800مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود. در 10 سال گذشته رشد مصرف برق کشور به طور متوسط حدود 4درصد بوده است، درحالی که تنها در سال‌جاری ما شاهد رشد 9 درصدی مصرف بوده‌ایم. نکته مهم این است که کمینه دما نیز بشدت رشد کرده است. در بخش دیگری از این جلسه، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات معاونین رئیس جمهور در دولت سیزدهم، برای سیدحمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور، دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور و علی طیب نیا مشاور عالی رئیس جمهور در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد
ترور شهید هنیه در تهران حاصل نفوذ نبود
مجلس شورای اسلامی روز گذشته برای بررسی ابعاد ترور شهید هنیه و برخی موضوعات داخلی مجلس، جلسه غیرعلنی برگزار کرد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در نشستی با حضور برخی مقامات وزارت اطلاعات و نیروی قدس سپاه به بررسی ابعاد مختلف این ترور پرداخت. ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان جزئیاتی از این جلسه و به نقل از معاون نیروی قدس گفت:‌ او بر این موضوع تأکید کرد که ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست. اما اقدامات لازم در خصوص ترور و تکمیل اطلاعات آن در حال انجام است.
رضایی با اشاره به ارائه گزارش معاون امنیت وزارت اطلاعات در این خصوص گفت: او گفت که اشراف اطلاعاتی مناسبی وجود دارد و از همه امکانات برای بررسی ابعاد ترور شهید هنیه استفاده شده و اقدامات میدانی وسیع و بزرگی در حوزه آفندی علیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

جستجو
آرشیو تاریخی