صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

در گزارش ظریف از نخستین روز کاری‌اش مطرح شد

بهره‌گیری از دیدگاه جوانان و نهادهای مدنی

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور روز گذشته در گزارشی کوتاه از فعالیت‌های خود در نخستین روز کاری‌اش در این معاونت، بر حفظ ارتباط با جامعه مدنی به عنوان بخشی از وظایف محوله از سوی رئیس‌جمهور تأکید کرد.
ظریف که این گزارش را با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به اطلاع عموم مردم رساند، در این‌باره نوشت: برای حفظ ارتباط با جامعه مدنی که از وظایف محوله است، چندین دیدار مفید داشتم؛ گفت‌و‌گو با یکی از معاونین ستاد مرکزی دکتر پزشکیان پیرامون باشگاه توسعه‌گرایی، تبادل‌ نظر با اعضای فرهیخته کمیته محیط‌زیست شورای راهبری پیرامون میثاق محیط‌زیست، گفت‌و‌گو با فعالان نسل دوم و سوم احزاب پیرامون گسل‌های اجتماعی و مشورت با فعالان فضای مجازی در مورد راه‌های حفظ ارتباط با جامعه و نهادهای مدنی.
وی همچنین با اشاره به حضورش در جلسه رئیس‌جمهور برای بررسی نامزدهای عضویت در هیأت دولت با در نظر گرفتن نظر نهادهای نظارتی، یادآور شد: توجه رئیس‌جمهور محترم به جمع‌بندی شورای راهبری و تأکید ایشان بر تعامل، وفاق ملی، تخصص و جوان‌گرایی باعث دلگرمی بود. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، در حکمی محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور منصوب کرد و مسئولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری را نیز به وی سپرد.
بر اساس تصویری که ظریف در گزارش خود از نخستین روز کاری‌اش منتشر کرد، می‌توان گفت که او در جایگاه معاون راهبردی دولت چهاردهم، ارتباط با نخبگان و فعالان مدنی جوان را به نحو قابل‌توجهی در اولویت قرار داده است؛ چنانکه اکثر قریب به اتفاق افراد حاضر در جلسه با او را چهره‌های جوان شناخته شده در حوزه‌های مختلف به خود اختصاص داده‌ بودند.
جستجو
آرشیو تاریخی