صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

نامگذاری خیابانی
به نام شهید اسماعیل هنیه
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حداکثر آرا با یک فوریت نامگذاری خیابانی به نام شهید اسماعیل هنیه در تهران موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و سومین جلسه علنی این شورا، بررسی یک فوریت نامگذاری خیابانی به نام شهید اسماعیل هنیه در تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا، مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران گفت: ما یک شهید میهمان در عراق داشتیم که شهید حاج قاسم سلیمانی بود که نام و یاد او در ایران و سوریه و همه کشورهای مقاومت باقی مانده است.
وی افزود: شهید اسماعیل هنیه بارها شهید سلیمانی را شهید القدس نامید و در دیدار مقبره شهید سلیمانی در کرمان نوشته یا گفته بود، بزودی به شما می‌پیوندم.

بررسی اساسنامه شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران
اعضای شورای شهر تهران بررسی اساسنامه شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه را روی میز بررسی خود قرار دادند و محمد آخوندی در جریان بررسی با تأکید بر اینکه اساسنامه شرکت‌ها در شورای شهر بررسی و تصویب نشده است، گفت: بحث ما فقط شرکت مترو نیست؛ بلکه می‌خواهیم بخش وظایف شرکت‌ها را تصویب کنیم و اگر وزارت کشور در مورد این اساسنامه‌های تیپ ایراد بگیرد ما اساسنامه‌های بعدی را بر اساس ایرادات وزارت کشور اصلاح می‌کنیم و اکنون اساسنامه مترو محل بحث نیست؛ بلکه می‌خواهیم در مورد اساسنامه‌های تیپ بحث کنیم.
 
پردیس‌های سینمایی در روز زن رایگان می‌شود
در ادامه اعضای شورای شهر تهران بررسی طرح تکریم مقام زن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری مجاز است به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) به بانوان در پردیس‌های سینمایی و مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و هنری به مدت یک هفته خدمات رایگان ارائه دهد، گفت: در روز زن و روز دختر نیز شهرداری می‌تواند به مدت یک روز خدمات رایگان در مترو و اتوبوسرانی ارائه دهد.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه پرداخت یا عدم پرداخت سه هزار تومان هزینه بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در شأن بانوان نیست، خاطرنشان کرد: بهتر است برای بانوان اقداماتی ماندگار انجام شود.

آغاز امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از امروز
امتحانات تابستان (جبرانی) دانش‌آموزان از امروز (۱۵ مرداد) آغاز می‌شود این در حالی است که امتحانات جبرانی تابستان پایه دوازدهمی‌ها که به صورت نهایی برگزار خواهد شد، تأثیری در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ندارد لذا دانش‌آموزان این پایه برای افزایش معدل و کسب نمره بالاتر، لازم است در موعد مقرر از طریق «ترمیم نمره» اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، با توجه به ماده واحده اصلاح زمان برگزاری آزمون‌های نوبت شهریور دوره متوسطه - مصوب پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 23/۲/1402، به منظور افزایش بهره‌وری و ایجاد انعطاف در ساماندهی امور مربوط به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، آزمون‌های تابستان سال تحصیلی جاری از ۱۵ مرداد ماه شروع می‌شود، در حالیکه باید طوری برنامه‌ریزی شود تا با تأکید برعدم کاهش کیفیت آموزش و یادگیری در دوره تابستانی دانش‌آموزان، مدارس روزانه و بزرگسالان، آمادگی لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم بر اساس برنامه و زمانبندی حضور در حوزه آزمون فراهم شود.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور اعلام کرد
جذب ۱۰ هزار نیروی اداری برای دادگاه‌های صلح
رئیس مرکز حل اختلاف کشور از جذب ۱۰ هزار نفر نیروی اداری از طریق آزمون برای فعالیت در دادگاه‌های صلح خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در نشست منطقه‌ای نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح در جمع مسئولان قضایی استان‌های فارس، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف ۴۶ درصد از کل پرونده‌های مطروحه در مجموعه را تحت پوشش قرار می‌دهند، گفت: بدون شک این میزان پرونده مطروحه در این بخش، حجم قابل توجهی از ورودی دادگستری را کاهش می‌دهد. رئیس مرکز حل اختلاف کشور همچنین از جذب ۱۰ هزار نفر نیروی اداری از طریق آزمون برای فعالیت در دادگاه‌های صلح خبر داد و یادآور شد: منابع انسانی ماهر و با دانش، ضامن موفقیت بهتر اهداف تبیین شده برای اجرای این قانون است. وی برجسته‌سازی اجرای این قانون در اذهان قضات، آموزش فشرده قضات و افزایش دانش روانشناسی را برای افراد شاغل در این حوزه خواستار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی