ایران در ایران

ممنوعیت خرید و فروش گردو
تا ۱۵ شهریور در اسد‌آباد همدان
همدان- دادستان اسدآباد گفت: به منظور حمایت از کشاورزان و باغداران شهرستان و در راستای پیشگیری از وقوع جرم، خرید و فروش گردو تا ۱۵ شهریورماه ممنوع است.
امید کاویار افزود: با توجه به اینکه اکثر گردو‌هایی که قبل از ۱۵ شهریورماه به بازار عرضه می‌شود از سوی سارقان و معتادان متجاهر برداشت شده است و به علت نارس بودن محصول و عدم صرفه اقتصادی، باغداران تمایلی به برداشت محصول قبل از موعد مذکور ندارند، اصل بر مسروقه بودن گردو‌های عرضه شده در این بازه زمانی وجود دارد مگر اینکه خلاف آن اثبات شود. او تأکید کرد: این دستورالعمل به ضابطان قضایی و اداره جهاد کشاورزی ابلاغ شده است و ضابطان مکلف هستند به محض مشاهده‌ وقوع جرم «خرید و فروش گردو» ضمن جمع‌آوری اموال مسروقه مراتب را به دادستانی گزارش کنند.

ادارات استان اصفهان
چهارشنبه و  پنجشنبه تعطیل است
اصفهان‌- ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به افزایش دما و افزایش تابش اشعه فرابنفش، کاهش کیفیت هوا به دلیل خیزش کانون‌های گردوغبار و همچنین مشکلات و ناترازی‌های حوزه تأمین انرژی در بخش آب و برق، ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز آموزشی این استان چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل است.
منصور شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام خبر تعطیلی ادارات گفت: رعایت اصول ایمنی بهداشتی در برابر گرمازدگی و اشعه فرابنفش، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت و آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری از سوی شهروندان ضروری است.

رتبه نخست خراسان رضوی
در تولید خربزه
مشهد- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به رتبه نخست خراسان رضوی در تولید خربزه از برداشت ۴۰۰ هزار تن محصول خربزه برای سال‌جاری در شهرستان‌های این استان خبر داد.
 سعید خوش قامت افزود: امسال سطح زیرکشت خربزه در خراسان رضوی حدود ۲۰ هزار هکتار و متوسط عملکرد در برداشت این محصول ۲۰ تن در هکتار است.  وی با بیان اینکه خراسان رضوی از نظر سطح  زیرکشت محصول خربزه نیز رتبه نخست کشور را دارد، گفت: بیشترین کشت خربزه در شهرستان‌های تایباد، تربت جام و مشهد انجام می‌شود و مهم‌ترین ارقام تولیدی شامل «خاتونی، قصری، جیم‌آبادی و مشکانی» است. خوش قامت گفت: برداشت این محصول از ابتدای تیر ماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد.   بیش از ۳۳۸ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان 8 میلیون تن است.
 
 تحویل 10 هزار واحد مسکونی
به زنجانی ها
زنجان- ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال تحویل متقاضیان زنجانی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان  با اعلام این خبر گفت: به مدت چهار سال، در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری و مسکن روستایی در استان زنجان احداث خواهد شد که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است. جعفر قزوینیان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان تخصیص پروژه شده‌اند، گفت: از این تعداد تا پایان امسال بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان می‌شود.

پیشرفت ۹۷درصدی فاز نخست متروی قم
قم - مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست خط A متروی قم خبر داد.
محمدرضا انگشت باف در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیگیری قرارداد با شرکت چینی برای تأمین واگن، متروی قم اظهار کرد: امیدواریم تا هشت ماه آینده بتوانیم با وارد شدن واگن متروی قم را راه اندازی کنیم. وی افزود: فاز نخست خط A متروی قم با همت دست‌اندرکاران و حمایت مسئولان امروز به پیشرفت ۹۷ درصدی رسیده و تنها مشکل برای راه اندازی مسأله تأمین واگن است. مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تأمین برق پروژه متروی قم و تکمیل ایستگاه‌های اصلی فاز نخست گفت: در حال حاضر تکمیل فاز دوم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار دارد که گام نخست در این زمینه تکمیل تونل سنتی به طول ۱۸۰۰ متر است که در سه جبهه کاری فعال شد.

جستجو
آرشیو تاریخی