جهش 9 درصدی مصرف برق

هفته داغ دیگری در راه است مردم صرفه‌جویی کنند

هفته پیش‌رو شاید آخرین هفته بسیار گرم امسال باشد که ممکن است در برخی نقاط مثل تهران رکورد گرمایی هم زده شود، بر این اساس ضرورت دارد که مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو با بیان این مطلب گفت: اگرچه مردم ایران امسال تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کنند، اما در این شرایط همه کارکنان خدوم صنعت برق به منظور تأمین برق پایدار برای همه نقاط کشور در بخش‌های مختلف به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند.
وزیر نیرو با بیان اینکه اوج مصرف برق تابستان سال گذشته برابر با ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات بود، افزود: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوای کشور، این عدد امسال به ۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات رسیده است به عبارت دیگر حدود ۹ درصد (۸.۸ درصد) با رشد مصرف برق در سال‌جاری روبه‌رو شده‌ایم. محرابیان خاطرنشان کرد: متوسط رشد ۱۰ سال صنعت برق ایران ۴.۷ درصد به ثبت رسیده است، در چنین شرایطی می‌توان گفت که کشور امسال دوبرابر رشد متوسط سال‌های گذشته رشد مصرف برق را تجربه کرده است. وی با اعلام اینکه میزان تأمین برق در سال‌جاری از سناریوهای بدبینانه پیش‌بینی شده وزارت نیرو هم پیشی گرفت، بیان داشت:در این زمینه ابتدا لازم است از ملت شریف ایران به دلیل همکاری در مدیریت مصرف برق و همچنین از ده‌ها هزار نفر کارکنان صنعت برق در نیروگاه‌ها، خطوط انتقال، شبکه‌ها، پست‌ها، شرکت‌های توزیع و غیره به دلیل تلاش شبانه‌روزی در تأمین برق پایدار کشور قدردانی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی