صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اعتراف کارشناس BBC
به ناتوانی اسرائیل مقابل ایران
 خبر اول اینکه، رژیم صهیونیستی توان رویارویی مستقیم با ایران را ندارد. این نظر یکی از کارشناسان بی‌بی‌سی فارسی است. در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران، علم صالح، دانشیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا و کارشناس
بی‌بی سی، در گفت‌و‌گو با این شبکه تأکید کرد که اسرائیل توان و امکان تقابل نظامی با ایران را ندارد.
علم صالح در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی اظهار کرد: تهران بخوبی می‌داند که هدف اسرائیل وارد کردن ایران به جنگی است که امریکا مجبور به مداخله در آن شود. اسرائیل امکان نظامی و قدرت نظامی برای این رویارویی مستقیم با ایران را ندارد. آسیب پذیری امنیتی‌اش بالاست و به همین خاطر نمی‌تواند و نمی‌خواهد که وارد جنگ با ایران شود. به همین خاطر با حمله به کنسولگری ایران در سوریه و حمله‌ای که اخیراً در تهران شاهدش بودیم، خواهان این است که به گونه‌ای امریکا را وارد عملیات کند. وی افزود: این را ایران بخوبی می‌داند و وارد بازی‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل نمی‌شود. ایران تنها کشوری بوده که در بیش از نیم قرن گذشته توانسته با 300 موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کند. شکست‌های امنیتی را همه داشته‌اند.‌
ام آی6، سیا و حتی موساد هم در هفت اکتبر داشته‌اند. این موضوع جدیدی نیست و در طول تاریخ آن را بارها می‌بینیم. بازی‌های اطلاعاتی بازی‌هایی نیستند که برد و باخت داشته باشند.
صالح گفت: اسرائیل فاقد یک استراتژی واضح و روشن برای مشکلات ساختاری و راهبردی که در منطقه پیش روی دارد است. اسرائیل با کشتن یک شخص و حتی تضعیف و ضربه زدن به حماس نمی‌تواند این مشکلات راهبردی و ساختاری خود را حل کند. مشکل ساختاری اسرائیل ایران است؛ قدرتی که در آستانه کسب قدرت اتمی است و گروه‌های بسیاری را در منطقه حمایت می‌کند که می‌توانند برای اسرائیل خطرهای امنیتی بسیار بزرگی داشته باشند.

تکذیب یک نامه جعلی سفارت ایران در سوئیس
 خبر دیگر اینکه،نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در برن انتشار نامه منتسب به این نمایندگی در فضای مجازی را تکذیب کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در برن اعلام کرد که «در پی انتشار تصویر نامه‌ای منتسب به سفیر جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند ارسال چنین نامه‌ای از اساس کذب است و تصویر یاد شده، تصویری جعلی است که مقایسه آن با سایت سفارت و نیز برخی اشتباهات فاحش دیگر، به راحتی جعلی بودن آن را اثبات می‌کند.» در این بیانیه همچنین آمده است: این سفارت حق پیگرد حقوقی علیه جاعل یا جعل کنندگان را برای خود محفوظ می‌دارد. این اطلاعیه سفارت کشورمان پس از آن صادر شد که برخی از رسانه‌ها و کانال‌های خبری مدعی شدند نامه محرمانه ایران خطاب به سوئیس (به‌عنوان حافظ منافع امریکا) به اشتباه در سایت این سفارتخانه منتشر شده و در آن، هرگونه حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، اطلاع‌رسانی شده است.

پیش بینی بولتون از خسارت های سنگین واکنش ایران  
 دست آخر اینکه،  مشاور سابق امنیت ملی امریکا پیش‌بینی کرد که واکنش ایران به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران خسارت‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد. «جان بولتون» به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با طرح این سؤال که «ایران در پاسخ تلافی‌جویانه خود به اسرائیل چه اقدامی انجام خواهد داد؟» اظهارکرد: موضوع بسیار خطرناک خواهد بود و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که واکنش ایران بسیار قوی خواهد بود.
وی اضافه کرد: من فکر نمی‌کنم ایران عزت خود را زیر پا بگذارد و آنچه اتفاق افتاده را نادیده بگیرد. بنابراین معتقدم در این مرحله احتمال دارد که ایران پاسخ خطرناکی را با هدف قرار دادن اهدافی در اسرائیل انجام دهد که منجر به تلفات و خسارات زیادی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی