ایران در ایران

احیای ۷۸۰ بنگاه اقتصادی راکد هرمزگان
بندرعباس- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: از سال 1400 تاکنون بیش از 780 بنگاه اقتصادی راکد احیا شده که مشخصات آنها در سامانه نهضت احیا به نشانی http://nehzatehya.ir در دسترس است.
عادل شهرزاد در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با تأکید بر اینکه این بنگاه‌های اقتصادی سه دسته‌ کوچک مقیاس، متوسط و بزرگ را شامل می‌شود، افزود: واحد‌هایی که فعالیت کمتر از ظرفیت استاندارد در پنج رسته صنعتی، معدنی، زراعی و باغی، شیلاتی و خدماتی داشتند شناسایی و در کارگروه رفع موانع استان نسبت به احیای آنها تصمیم‌گیری شد. عادل شهرزاد، معاون استاندار هرمزگان درخصوص اقدامات کارگروه رفع موانع استان، توضیح داد: تأمین نقدینگی، پرداخت تسهیلات، استفاده از کمک‌های فنی اعتباری، نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات همچنین رفع مشکلات حقوقی، بازاریابی و بازار‌رسانی از جمله اقداماتی بوده که کارگروه به‌منظور احیای واحد‌های راکد انجام داده‌ است.
 
خراسان‌رضوی رتبه دوم کشور
در نوسازی بافت فرسوده
 مشهد- رئیس بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی از کسب رتبه دوم استان در نوسازی بافت فرسوده در کل کشور خبر داد.
محمدرضا اسدی با اشاره به افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده در استان اظهار داشت: در ارزیابی‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده شهری استان خراسان رضوی از ۲۶ هزار واحد عبور کرده است و پس از تهران، خراسان‌رضوی در صدر استان‌ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده قرار دارد.
وی با بیان اینکه در خراسان‌ رضوی تعداد ۲۹۶ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی غیرمقاوم وجود دارد، گفت: فرایند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری به ۲۶هزار واحد رسیده که از این تعداد واحد در حال نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری، بیش از ۱۰هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

فعالیت کشتارگاه‌های مازندران
زیر 50 درصد ظرفیت
ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان در حالی زیر ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند که عمده مرغ‌های استان به صورت زنده به خارج از استان به‌خصوص تهران ارسال می‌شود، گفت: ۲۱ کشتارگاه صنعتی طیور مازندران از پیشرفته‌ترین تجهیزات برخوردارند.
بابک مؤمنی افزود: در حالی که صادرات مرغ مازندران به راحتی قابل اجراست اما عده‌ای مانع می‌شوند. طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند و سرانه مصرف این فرآورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است . وی حواله و مجوز فروشی واردات و صادرات محصولات کشاورزی را از چالش‌های جدی برای تولیدکنندگان در بازار دانست و گفت: ظرفیت‌های تولیدات کشاورزی مازندران به دلیل غفلت در ساماندهی بازار بر‌احتی به هدر می‌رود.

آب شرب زنجان سالم و استاندارد است
زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تأکید بر اینکه همه پارامترهای منابع تأمین آب زنجان در مناطق مختلف استان استاندارد است و نگرانی در این خصوص نیست، اظهارداشت: درحال حاضر، ۶۰ درصد از جمعیت ۵۴۲ هزار نفری شهر زنجان از خدمات فاضلاب شهری برخوردار هستند.
‌علی محمد نادرخانی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با سیستم «اس بی‌آر» فعالیت می‌کند، افزود: کیفیت آب زنجان بسیار بالاست و برای اثبات این موضوع هر یک از شهروندان می‌توانند نمونه‌ای از آب را در هر آزمایشگاهی بررسی کنند. نادرخانی گفت: سال‌های قبل در مقاطعی ۹۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد تهم دریافت می‌کردیم که این میزان هم‌اکنون به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است که این میزان آب در مخازن مرکزی شهر با آب سطحی اختلاط و بعد توزیع می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: زمانی که میزان این اختلاط‌ها بالا یا پایین می‌شود احتمالاً طعم آب مقداری تغییر می‌کند اما به لحاظ کیفیت افت پیدا نمی‌کند.
 
اتباع کدام کشورها از مرز چذابه
تردد می‌کنند؟
اهواز‌- فرماندار دشت‌آزادگان گفت: سال گذشته فقط اتباع افغانستان و پاکستان از مرز چذابه عبور می‌کردند، اما امسال اتباع کشورهای جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و سایر کشورهایی که در حوزه شمالی ایران قرار دارند نیز از مرز چذابه تردد می‌کنند.
رستم عیدی‌پور افزود: امسال در حوزه افزایش ظرفیت توقفگاه‌های خودرو اقدامات خوبی شده است. ظرفیت توقفگاه‌های خودرو بین 35 تا 40 هزار دستگاه است. وی افزود: در زمینه کاهش گرما و افزایش ظرفیت سرمایشی برای زائران، از ابتدای مواکب سایبان‌ها به‌صورت کامل در حال نصب است. امسال نزدیک به 100 کولر صنعتی نیز به گنجایش سامانه‌های سرمایشی در مسیرهای پیاده‌روی اضافه شده است. از ورودی پایانه چذابه تا شیب عراق نیز همین امکانات گسترش یافت. ضمن آنکه سایه‌بان‌ها به‌گونه‌ای توسعه یافت که حتی تردد خودروهای سنگین نیز از زیر آنها ممکن است.

جستجو
آرشیو تاریخی