صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

میراث آریا/ رضا سپهوند، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد در اولویت اصلی توسعه استان است.
 
ایسنا/ احمد دیناری، معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: گردشگری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین صنایع در حال رشد در جهان، نقشی کلیدی در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کند.
 
ایرنا/ داوود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان رویکرد دولت‌ سیزدهم و چهاردهم را استفاده از فناوری‌های نوین برای حفاظت از محیط‌زیست عنوان کرد و گفت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شناسایی شده که پس از تأمین اعتبار می‌توانیم با کمک این شرکت‌ها حفاظت مؤثر و بهینه از محیط‌زیست داشته باشیم.
 
ایسنا/ سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از روز نخست حادثه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست پیگیر درمان محیطبان سیاهکلی در تهران بود.
شرایط درمان وی فراهم شد و تا پایان هفته از بیمارستان مرخص می‌شود.
 
لایوساینس/ یک ظرف مملو از سکه‌های طلا در شهر باستانی یونانی واقع در ترکیه کشف شد. باستان‌شناسان می‌گویند این سکه‌ها در ایران باستان ضرب شده است.
 
ایسنا/ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم گفت: متهمین پرونده فرش‌های سرقتی سعدآباد از نظر دستگاه قضایی مشخص هستند و رسیدگی به این پرونده در حال پیگیری است.
 
میراث آریا/ محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به انتصاب شهردار ویژه بافت تاریخی گرگان، از انتصاب مهستی قدس‌ولی به‌ عنوان اولین شهردار بافت تاریخی گرگان خبر داد و گفت: ضرورت تأسیس و تشکیل شهرداری شهر تاریخی استرآباد (گرگان) از 7 سال قبل با تأسیس پایگاه ملی این شهر تاریخی مطرح شد و خوشبختانه این موضوع با پیگیری‌های انجام شده چندساله به نتیجه رسید.
 
ایسنا/ محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اختصاص اعتباری بالغ‌ بر ۴۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های حفاظتی و مرمتی محور ساسانی این استان خبر داد و گفت: پروژه حفاظت، آماده‌سازی و مرمت آثار در منظر جهانی باستان‌شناختی ساسانی فارس در شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون و سروستان تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.
 
تسنیم/ امیر شمشکی، مدیرکل دفتر زمین‌شناسی، مهندسی و زیست‌محیطی سازمان زمین‌شناسی گفت: ما در محدوده شهر تهران بویژه در جنوب و جنوب‌غربی هم فرونشست زمین داریم.
البته فرونشست‌هایی که داخل محدوده شهر تهران هستند نرخ‌شان پایین‌تر است و نرخ 25 سانتی‌متر که گفته می‌شود تنها یک‌بار طی سال‌های گذشته و در یک نقطه گزارش شده است. در اکثر مناطق نرخ فرونشست در حالت بیشینه 16، 17 سانتی‌متر و متوسط نرخ فرونشست در تهران 6، 7 سانتی‌متر است.
منطقه 20 با فرونشست درگیر نیست؛ منطقه 21 و 22 هم به‌ مقدار کم و بیشتر از همه، مناطق 17 و 18 و 19 درگیر فرونشست هستند.

میراث آریا/مهدی ارباب‌نیا، معاون میراث فرهنگی استان البرز از بررسی نقشه حریم ۱۷ اثر تاریخی شهر کرج برای بارگذاری در نقشه طرح تفصیلی در شورای حریم استان خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی