صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

استمرار شکست ترمیم‌ناپذیر

الله‌کرم مشتاقی
کارشناس مسائل بین‌الملل


در حال حاضر برای رژیم صهیونیستی «بازدارندگی» موضوعیت ندارد یا حداقل در اولویت نیست. آنچه برای اسرائیل اهمیت دارد ترمیم پیکره شکست خورده اطلاعاتی و امنیتی این رژیم است. همان چیزی که رهبر معظم انقلاب در روزهای اول طوفان‌الاقصی از آن با عنوان «شکست ترمیم‌ناپذیر» یاد کردند.
اسرائیل به خوبی می داند به شهادت رساندن شهید هنیه نه تنها موجب بازدارندگی نمی‌شود بلکه واکنش تند محور مقاومت را به همراه دارد. اسرائیل از بین رفتن پیکره اطلاعاتی و امنیتی خود را مساوی با مرگ خود می‌داند به همین دلیل به هر قیمتی در صدد بازسازی این پیکره‌ فرو‌ریخته شده است.
 نمی‌خواهم دشمن را دست کم بگیرم اما واقعیت آن است که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، با توجه به امکاناتی که دنیای غرب و قدرت‌های غربی در اختیار آن می گذارند چندان خارق‌العاده، شکست ناپذیر یا شگفت‌انگیز هم نیست.
در ضعف دستگاه امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل همین بس که هم اکنون پس از ده ماه جنایت خونین که با حمایت پیدا و پنهان دستگاه‌های امنیتی بسیاری از کشورهای غربی و بعضاً عربی همراه است؛ تنها توانسته‌اند از ۱۹ عضو دفتر سیاسی حماس ۲ نفر از آنها (شهید هنیه و شهید عاروری) را به شهادت برسانند. جالب آنکه ۶ عضو از ۱۹ عضو دفتر سیاسی حماس از غزه هستند اما دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نتوانسته هیچ کدام را به شهادت برساند.
در کودک‌کشی و زن‌کشی رژیم صهیونیستی نیز همین بس که دو نفر از ۸۰ عضو شورای محلی حماس در اقلیم‌های سه‌گانه کرانه باختری، غزه و خارج از فلسطین، خانم بوده‌اند (جمیله شنطی و فاطمه شراب الاخرس). اسرائیل هر دو بانو را از طریق بمباران عمومی منازلشان به همراه اعضای خانواده به شهادت رسانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی