صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

ضرورت جلوگیری از یک آبروریزی بزرگ

سینا حسینی
خبرنگار

 وضعیت اورژانسی برخی ورزشگاه‌های کشور نشان می‌دهد نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی برای میزبانی در تورنمنت‌های بین‌المللی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهند بود و اگر طبق زمانبندی تعیین شده اشکالات موجود در ساختار این ورزشگاه‌ها برطرف نشود، ممکن است امتیاز میزبانی برای دومین بار از نمایندگان باشگاهی ایران سلب شود، مسأله‌ای که نه تنها برای افکارعمومی قابل قبول نیست بلکه آسیب بزرگی به بدنه نحیف باشگاه‌های فوتبال ما وارد خواهد کرد.
نکته تأمل برانگیز اینجاست که تیم ملی فوتبال کشورمان نیز با همین چالش روبه‌رو است تا حدی که شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز باید در شهری دیگر به مصاف رقبای خود بروند چون ورزشگاه بزرگ آزادی از آمادگی لازم برخوردار نیست تا ملی‌پوشان فوتبال ایران همانند باشگاه‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های آسیایی سبک خانه به دوشی را برای بازی‌های خانگی تجربه کنند.
اما سؤال بزرگ این است که چرا مدیران و مسئولان فوتبال و ورزش ایران دقیقه 90 به فکر بازسازی و برطرف ساختن مشکلات و معایب ورزشگاه‌های کشور افتادند تا چنین چالشی به کابوس فوتبال ایران مبدل شود. تک تک مدیران فدراسیون فوتبال و دستگاه ورزش به خوبی می‌دانستند مشکلات ورزشگاه‌ها دیر یا زود چالشی بزرگ را برای فوتبال ایران به ارمغان خواهد آورد اما با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کردند تا کار به دقیقه 90 کشیده شود!
قطعاً اگر زمانی که سوت پایان رقابت‌های لیگ بیست و سوم به صدا در آمد، اقدام عملیاتی برای رفع مشکلات ورزشگاه‌های کلیدی کشور آغاز می‌شد امروز با چنین بحرانی روبه‌رو نبودیم اما سهل‌انگاری‌های ریز و درشت مسئولان و بهانه‌جویی مبنی بر نبود بودجه سبب شد امروز تنش بزرگی فضای جامعه را فرا گیرد.
هرچند مدیران میانی فدراسیون فوتبال برای کنترل اوضاع و کاهش میزان انتقادها هر روز با وعده درمانی به دنبال عادی نشان دادن اوضاع موجود هستند اما به نظر می‌آید باید به سراغ راهکار جدیدی برای سامان بخشیدن به روند بازسازی ورزشگاه‌ها رفت چون با مدل کاسه گردانی و اجبار استقلال و پرسپولیس برای پرداخت هزینه ترمیم ورزشگاهی نظیر تختی نمی‌توان مشکلات عدیده این حوزه را برطرف کرد بلکه هر روز با حاشیه‌ای جدید و مخالفتی جنجالی روبه‌رو خواهیم شد که مشکلات این بخش را تشدید خواهد کرد.
به نظر می‌آید با توجه به اهمیت موضوع میزبانی در تورنمنت‌های بین‌المللی بایستی این پرونده از سوی رئیس جمهور به صورت خاص بررسی شود تا با یک اقدام فوری و آنی خطرات احتمالی به کلی برطرف شود تا از یک آبروریزی بزرگ در عرصه ورزش جلوگیری شود. قطعاً اگر با همین وضعیت فرایند بازسازی انجام شود یک بار دیگر اتفاقات تلخ و حاشیه‌ای دیدار پرسپولیس - النصر سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی خواهد شد تا توانمندی ایران در حوزه میزبانی زیر سؤال برود. پس لطفاً تا دیر نشده همین امروز برای حل این بحران وارد شوید.

جستجو
آرشیو تاریخی