صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

گاف مدیر رادیو اسرائیل
در مورد ترور شهید هنیه
 خبر اول اینکه، منشه امیر، مدیر رادیو اسرائیل در گفت‌و‌گویی زنده به موضوع شهادت اسماعیل هنیه در تهران پرداخت و در همین حین گاف عجیبی داد. آنچنان که مجبور شد چندین بار از همه بخواهد این حرفش را نشنیده بگیرند. او در این برنامه گفت: اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش کشته شدند و این اتفاق بعد از آن است که اسرائیل تاکنون شمار زیادی از سرکردگان حماس را هم در داخل غزه، هم در خاک لبنان، به قتل رسانده است.
او ادامه داد: این نخستین بار است که در قلب تهران یک چنین واقعه‌ای رخ می‌دهد. منشه امیر در این لحظه متوجه می‌شود که اسرائیل تا آن ساعت هیچگونه مسئولیتی را به عهده نگرفته بود و از بینندگان خواهش می‌کند که آنچه را در مورد مقصر بودن اسرائیل مطرح کرده، فراموش کنند. او بار دیگر تأکید می‌کند که من چنین حرفی نزده‌ام که کار اسرائیل بوده است.
امیر یکبار دیگر هم تکرار کرد که من چیزی نگفته‌ام و اسرائیل هم تا این لحظه‌ای که با شما صحبت می‌کنم یعنی بامداد چهارشنبه به وقت تهران، مسئولیتی را بر عهده نگرفته است. این گاف در حالی صورت گرفت که یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» مدعی شد که تل‌آویو مسئول ترور رئیس دفتر سیاسی حماس نیست!

لاف روزنامه نگار صهیونیستی درباره شهادت رئیسی
 خبر دیگر اینکه، یک روزنامه‌نگار صهیونیستی که مدعی نزدیکی به سرویس‌های جاسوسی این رژیم است، با سوءاستفاده از ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در تهران، مدعی شد که حادثه سقوط بالگرد شهید رئیسی و شهدای خدمت هم ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی بوده است. ایدی کوهن درحالی این ادعا را مطرح کرد که هنوز بررسی‌ها از سوی نهادهای نظامی و امنیتی در پرونده سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید و همراهان وی ادامه دارد و نتیجه نهایی در این زمینه اعلام نشده است. بر این اساس، به نظر می‌رسد این خبرنگار نزدیک به سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی، قصد دارد پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، این پازل را پیچیده‌تر جلوه کرده و به نوعی دست بالای رژیم صهیونیستی را روایت کند. این درحالی است که سران رژیم صهیونیستی تاکنون حاضر به پذیرش رسمی مسئولیت این ترور نشده‌اند که نشان دهنده ترس این رژیم از پیامدهای وسیع و انتقام‌های سختی است که پیش روی خود دارند.

ترور نباشد، ماهیت اسرائیل از بین می‌رود
 دست آخر اینکه، کارشناسان معتقدند که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی، نشان از تلاش این رژیم برای دفاع از ماهیت خود دارد. بخصوص در شرایطی که 10 ماه جنگ و جنایت در غزه، صهیونیست‌ها را به اهداف خود نرسانده است.
برخی چهره‌های وابسته به سرزمین‌های اشغالی نیز به این موضوع اذعان دارند. در همین رابطه بن سبطی سخنگوی سابق رژیم صهیونیستی و از حامیان اسرائیل در گفت‌و‌گو با شبکه اینترنشنال، ضمن اشاره به ترور شهید هنیه گفت: دیگر بالاتر از سیاهی رنگی نیست؛ اسرائیل اگر این ترورها را انجام ندهد ماهیت خودش را از دست می‌دهد!

جستجو
آرشیو تاریخی