صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

زائران اربعین باید بدانند

زائران اربعین با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی اولیه می‌توانند سفری راحت‌تر و ایمن‌تر را تجربه کنند.
به گزارش «ایران»، زائران با رعایت توصیه‌های ایمنی و امنیتی می‌توانند در صحت و سلامت کامل به زیارت اربعین رفته و بازگردند.
هلال احمر در توصیه به زائران اعلام کرد: زائران اربعین ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از آغاز سفر فعالیت بدنی بیشتر داشته (مثلاً تمرین پیاده‌روی کنند) تا بدن برای این پیاده‌روی طولانی آمادگی پیدا کند، بعد از برگشت هم این روال را تا چند روز ادامه دهند.
ترجیحاً در ساعت اولیه روز پیاده‌روی کنید و نه در ساعات میانی که آفتاب در عراق مستقیم می‌تابد. با پیاده‌روی طولانی مدت، خستگی در ساق پا احساس خواهد شد و همچنین ممکن است کف پا تاول بزند که برای پیشگیری توصیه می‌شود قبل از حرکت، کف پا آغشته به روغن زیتون شود و برای رفع خستگی با گلاب یا آب ولرم ماساژ داده شود. تنظیم خواب نقش بسیار مهمی در کاهش خستگی ناشی از پیاده‌روی دارد.
بهتر است زمان خواب خود را تنظیم کنید تا در طول روز احساس خسته بودن به شما دست ندهد.
در پیاده‌روی اربعین بهتر است عینک طبی آفتابی به همراه داشته باشید. متناوباً پیاده‌روی و استراحت داشته باشید و یکسره پیاده‌روی نکنید.
از آنجا که وجود کلاه گرم و آفتابی و یک پارچه عرق‌چین و یک ماسک برای پیاده‌روی لازم است، یک چفیه و یک کلاه آفتابی به همراه داشته باشید تا همه این کارها را انجام بدهند و تنها کافی‌ است تا آنها را با تغییر آب و هوا به کار برید.
در صورت تعریق مواظب باشید در معرض باد سرد قرار نگیرید. در صورت گرمی‌ شدید هوا، می‌توان پارچه یا چفیه را خیس کرد و بر سر گذاشت.
با توجه به اقلیم خشک عراق و فصل پاییز و تعریق، احتمال خشکی پوست بالاست پس آب کافی بنوشید و در این شرایط روغن بادام شیرین گزینه خوبی است.

جستجو
آرشیو تاریخی