صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

تأکید عارف بر استفاده
از تجارب نمایندگان ادوار مجلس
معاون اول رئیس جمهور در دیدار با جمعی از نمایندگان فراکسیون امید مجلس دهم بر ضرورت استفاده از تجارب نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.‌ به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف در این دیدار بر ضرورت همگرایی مجلس و دولت در پیشبرد اهداف متعالی نظام تأکید کرد و گفت: رئیس جمهور محترم بر اساس شناخت دقیق از وضعیت کشور به درستی بر مؤلفه‌های وفاق و همدلی در کشور تأکید دارند و به نظر می‌رسد با گفت‌وگوی ملی که ایده آن از مجلس دهم شکل گرفته بود، می‌توان در راستای وفاق و همدلی حرکت کرد.

رایزنی باقری
با وزیر خارجه مصر در تهران
بدر احمد محمد عبدالعاطی وزیر خارجه جدید مصر که به منظور شرکت در مراسم تحلیف دکتر پزشکیان به تهران آمده بود، با حضور در محل وزارت امور خارجه با علی باقری سرپرست دستگاه دیپلماسی دیدار و گفت‌وگو کرد. سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با رونالد لامولا وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران سفر کرده است، در خصوص تداوم پیگیری توسعه و گسترش روابط بین دو کشور گفت‌و‌گو و رایزنی کرد.
باقری از نقش بارز لامولا به‌عنوان دیپلماتی شجاع و مبتکر در پیگیری پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری و اهتمام ویژه دولت آفریقای جنوبی در محکومیت جنایات این رژیم در محافل حقوقی و قضایی بین‌المللی تمجید کرد و بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از نقش مهم آفریقای جنوبی در این راستا تأکید نمود.
باقری کنی همچنین با مامادو تانگارا وزیر امور خارجه گامبیا که به منظور شرکت در مراسم تحلیف دکتر پزشکیان به تهران آمده بود نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در این دیدار وزیر امورخارجه گامبیا و سرپرست وزارت امورخارجه ایران بیانیه رسمی از سرگیری روابط را امضا کردند.

سرلشکر سلامی:
شناورهای پیشرفته اقیانوس‌‌پیما‌ ساخته‌ایم
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه با تحلیل آخرین وضعیت امنیتی و سیاسی منطقه بویژه تحولات حوزه خلیج فارس و غرب آسیا، عملکرد جاری نیروی دریایی سپاه در مؤلفه‌های قدرت در بخش‌های مختلف توان رزم از جمله در حوزه‌های شناوری، موشکی، جنگالی، پهپادی، هوادریا، زیر‌سطحی و نیز اقدامات گوناگون مربوط به حوزه تکاوران و تفنگداران دریایی در دفاع رزم دریایی را مورد توصیف و تقدیر قرار داد و اظهار کرد: جوانان مؤمن و متخصص نیروی سپاه توانسته‌اند شناورهای پیشرفته اقیانوس‌‌پیما‌، سلاح‌های جدید و مهم‌، موشک‌های با برد مختلف، اژدر‌های زیر‌سطحی‌، پهپادهای برد‌بلند، سامانه‌های جنگ الکترونیک مدرن و... را ‌بسازند.

اعلام پایان مأموریت شورای راهبری دولت چهاردهم از سوی ظریف
رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم روز گذشته از پایان فعالیت این شورا و معرفی گزینه‌های برتر به رئیس جمهور خبر داد. به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف همچنین در گزارشی کوتاه از ماحصل فعالیت شورای راهبری در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: این شورا در بیش از ۳۰ جلسه نیم‌روزی توانست برای هر کرسی کابینه پیشنهادهای کمیته‌ها و شخصیت‌های ملی به رئیس جمهور را ارزیابی شاخص‌محور کند و بعد از گفت‌و‌گوهای تفصیلی و نظرخواهی مخفی گزینه‌های برتر را به رئیس جمهور معرفی کند .‌ظریف با اشاره به این نکته که در خروجی این فرایند مشارکتی همسو با راهبرد توافق‌گرا و عدالت‌خواهانه رئیس جمهور برای اغلب مسئولیت‌های هیأت دولت، نیروهای جوان و زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب متعددی شناسایی و معرفی شدند که بدون این سازکارمشارکتی کشف نمی‌شدند، افزود: بخشی از سرمایه‌های انسانی شناسایی ‌شده در این فرایند می‌توانند در مدیریت‌های دیگر نقش‌آفرینی کنند.
وی در عین حال تصریح کرد: بزودی گزارش جامع‌تری از فرایند تقدیم خواهم کرد. حتماً کار ما بی‌نقص نیست و ان‌شاءالله با تدوین این کارزار فشرده سه هفته‌ای (که البته هنوز پایان نیافته و خبرسازی‌ها پیرامون معرفی یک یا چند نامزد نهایی کماکان بی‌پایه است) و مستندسازی آن، راه نقد، اصلاح و نهادینه شدن این روش شفاف و مشارکت‌جویانه آغاز خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی