حوادث جهان

حمله مرگبار به کلاس موسیقی  کودکان در انگلیس
 حمله وحشیانه فردی مسلح به چاقو در شمال‌غرب انگلیس منجر به مرگ 2 کودک شد.
به گزارش یورونیوز، آخرین گزارش‌ها از این واقعه حاکی است، حمله با چاقو در شمال انگلیس و در یک کلاس موسیقی  صورت گرفته و دست‌کم ۲ کودک کشته و ۹ کودک دیگر زخمی شده‌اند که حال 6 نفر از آنها وخیم اعلام شده است.این در حالی است که برخی منابع شمار مجروحان حادثه را بیش از ۱۰ نفر عنوان کرده‌اند.رئیس پلیس «مرزیساید» در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، یک پسر ۱۷ ساله در همین ارتباط به اتهام قتل و حمله‌ به یک کلاس در «ساوت‌پورت»، دستگیر شده است. گفته می‌شود در این حمله ۲ بزرگسال نیز بشدت مجروح شدند.
به گفته منابع آگاه محلی، پلیس این حمله را «تروریستی» تشخیص نداده و به دنبال یافتن انگیزه اصلی فرد مهاجم برای دست زدن به چنین اقدام مرگباری است.
 
فرود اضطراری برای نشت گاز سمی در هواپیما
یک پرواز شرکت هواپیمایی یونایتد امریکا پس از «انتشار گاز سمی» در کابین هواپیما، مجبور به فرود اضطراری شد.
به گزارش «آناتولی»، به گفته مقامات، پرواز ۲۴۷۷ این شرکت صبح روز یکشنبه از فرودگاه جورج بوش هیوستون به مقصد بوستون به هوا برخاست. نیویورک‌پست روز دوشنبه گزارش داد، با این حال، این پرواز مجبور شد در واشنگتن دی سی فرود بیاید، تا هواپیما بتواند به صورت کامل و گسترده «پاک سازی» شود.
وضعیت انتشار گاز سمی به حدی جدی شد که خدمه و مسافران مریض شدند و خلبانان را وادار به درخواست برای فرود اضطراری کردند.در این گزارش آمده است، هواپیما به سلامت در فرودگاه واشنگتن دالس فرود آمد و هیچ یک از ۱۵۵ مسافر یا 6 خدمه آن به کمک پزشکی نیاز نداشتند.
تحقیقات در خصوص علت انتشار این گاز سمی در کابین مسافران در حال انجام است.
 
بارندگی و سیلاب در چین قربانی گرفت
بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در استان «هونان» چین منجر به مرگ 4 نفر و تخلیه هزاران نفر از منازلشان شده است.
به گزارش رویترز، بارندگی شدید در پی وقوع طوفان موسوم به «گمی» رخ داده است.
بارندگی‌های شدید به زمین‌های زراعی خسارات وارد کرده و منجر به شکسته شدن سدها نیز شده است.
گفته می‌شود، این شرایط جوی در شهرستان «زیکسینگ» تقریباً ۹۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده و به حدود ۱۴۰۰ خانه آسیب رسانده و حدود ۱۳۰۰ جاده را تخریب و اتصال برق به چندین روستا را قطع کرده است.همچنین رانش زمین ناشی از بارندگی‌های شدید در استان هونان ۱۵ کشته برجای گذاشته است.
 
قتل فجیع یک خارجی در اوکراین
پس از سرقت بیت‌کوین‌هایش
یک مرد ۲۹ ساله خارجی در حادثه‌ای تکان‌دهنده در کی‌یف اوکراین، قربانی جنایتی هولناک شد.
4 مرد ۲۴ تا ۲۹ ساله، این فرد را که در حوزه ارزهای دیجیتال فعال بود، ربودند و برای دستیابی به کیف پول دیجیتال او که حاوی ۳ بیت کوین به ارزش تقریبی 200 هزار دلار بود، به قتل رساندند. پلیس ملی اوکراین گزارش داد، مهاجمان پس از شکنجه قربانی و سرقت ارز دیجیتال، او را خفه کرده و جسدش را در جنگلی رها کردند. مظنونان که در تلاش برای فرار بودند، توسط پلیس دستگیر شدند و اکنون با اتهامات قتل درجه یک، سرقت و تلاش برای از بین بردن شواهد روبه‌رو هستند.

پیدا شدن یک تکه شیشه در کبد مرد روسی
مردی اهل روسیه ۹ سال از دردی عجیب زیر دنده‌اش عذاب می‌کشید تا سرانجام مشخص شد، تکه‌ای شیشه به اندازه ۹ سانتی‌متر در کبدش وجود دارد.
این مرد اهل روسیه به بیمارستانی مراجعه کرد و به پزشکان از دردی ۹ ساله شکایت کرد که زیر دنده‌اش حس می‌کرد. او تمام این مدت با وجود دردی که داشت به پزشک مراجعه نکرده بود و بالاخره تصمیم گرفت فکری به حال این درد کند.
 پس از معاینه و انجام دادن سی‌تی‌اسکن، مشخص شد جسمی تیز در لوب راست کبد او گیر کرده است.
 این مرد درباره چگونگی ورود این تکه شیشه 9 سانتی‌متری به درون کبدش اظهار بی‌اطلاعی کرد.پزشک معالج این مرد گفت، هر زمان جسمی خارجی وارد بدن شود، سیستم دفاعی با تشکیل بافت‌های همبند اطراف آن جسم، آن را از بافت‌های سالم جدا می‌کند.این مرد ۵۳ ساله روسی خوش‌شانس بوده که با وجود چنین جسمی در کبدش، بدون ایجاد التهاب چرکی و آبسه زنده مانده است.
 
رانش زمین در هند 70 نفر را بلعید
منابع خبری اعلام کردند تلفات بارش شدید باران که منجر به رانش زمین در ایالت «کرالا» در جنوب هند شد، افزایش یافته و تاکنون ده‌ها نفر جان خود را از دست داده و احتمالاً صدها نفر دیگر نیز زیر گل و لای گیر افتاده‌اند.
به گزارش ایندیپندنت، مقامات ایالتی می گویند تعداد کشته‌ها  به ۷۰ نفر رسیده است.
همچنین دست کم ۷۰ نفر دیگر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.رانش زمین روستاهای دامنه تپه در منطقه «ویاناد» را تحت تأثیر قرار داده است.
در همین حال، به دلیل اینکه رانش زمین پل اصلی منطقه را تخریب کرده، عملیات نجات با مشکل مواجه شده است.ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهد پرسنل امدادی از میان صخره‌ها و درختان از ریشه درآمده بر اثر سیل و رانش زمین، بسختی عبور می‌کنند و بسیاری از خانه‌ها ویران شده‌اند.
اداره هواشناسی هند پیش بینی کرده که بارش شدید باران در طول روز در این ایالت ادامه خواهد یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی