افزایش قربانیان غرق شدگی در بهار امسال

گروه حوادث: سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ 394 نفر در تابستان سال گذشته بر اثر غرق‌شدگی در کشور خبر داد. این در حالی است. که بهار امسال شاهد افزایش قربانیان
غرق‌شدگی بودیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، این آمار در مقایسه با تابستان سال قبل از آن 29.1 درصد کمتر شده است. در سال گذشته بیشترین تعداد تلفات غرق شدگی در مرداد ماه با 159 و کمترین آن با 36 فوتی در بهمن ماه ثبت شده است.
اما بر اساس آمارهای موجود در سه ماهه نخست امسال 283 نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.1 درصد بیشتر شده است. در بهار امسال غرق شدگی در دریا 43.2 درصد کاهش یافته و به 21 نفر رسیده است ضمن آنکه تمامی این افراد در محل‌های ایمن‌سازی نشده جان خود را از دست داده‌اند و در محدوده‌های مجاز هیچ موردی از غرق شدگی در دریا وجود نداشت.
علاوه بر دریا، تعداد تلفات غرق شدگی در استخرهای شنا و کشاورزی نیز کاهش یافته در این مدت 55 نفر در استخرهای کشاورزی و 22 نفر در استخرهای شنا جان خود را از دست داده‌اند که به ترتیب 22.5 و 21.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهند. بیشترین قربانیان نیز از استان‌های فارس و خوزستان و اصفهان بوده است.
از سوی دیگر آمار تلفات
غرق شدگی رودخانه که همواره در صدر آمار فوتی‌های غرق شدگی قرار دارد، در سه ماهه نخست امسال نیز بیشترین میزان تلفات را در بر می‌گیرد. در بهار امسال 93 نفر در رودخانه جان باخته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 27.4 درصد بیشتر شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی