از گوشه و کنار ایران

دستگیری عاملان توهین به مادر شهید
سه زن که به یک مادر شهید در شهرستان لاهیجان توهین کرده بودند در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی لاهیجان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی توهین به مادر یکی از شهدای جنگ تحمیلی در این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستورکار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت و با تحقیقات گسترده ۳ متهم زن این پرونده با هماهنگی مرجع قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان انگیزه خود را از این توهین و هتاکی درخواست این مادر برای رعایت شئونات اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اعلام کردند، گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

5 مصدوم در تصادف پژو با درخت
برخورد یک پژو ۴۰۵ با درخت در جاده گرگان به کردکوی 5 مصدوم برجا گذاشت.
قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: ساعت ۲۳:۳۷ شامگاه دوشنبه ۸ مرداد، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در جاده گرگان به کردکوی از مسیر منحرف شد و با درخت تصادف کرد.
وی با اشاره به اینکه در این تصادف ۵ نفر مصدوم شدند، تصریح کرد: نجاتگران هلال احمر استان به همراه عوامل اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه مصدومان را به مرکز درمانی انتقال دادند.
 
پاشیدن دانه برای پرندگان وحشی، مجازات شکارچیان غیرمجاز
سه شکارچی غیرمجاز از سوی قاضی دادگاه به خرید و پاشیدن ۲۵۰ کیلوگرم دانه برای پرندگان وحشی به عنوان مجازات جایگزین حبس محکوم شدند.
جابر امامقلی، قاضی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شوشتر گفت: در دو پرونده برای سه نفر از شکارچیان غیرمجاز، علاوه بر ضبط سلاح آنان، رأی جایگزین حبس صادر شد و به خرید و پاشیدن ۲۵۰ کیلوگرم دانه برای پرندگان وحشی با هماهنگی و تحت نظر اداره محیط زیست شهرستان شوشتر محکوم شدند.
وی هدف از این تصمیم را عمل به نظام عدالت ترمیمی، اصل فردی کردن جرایم و مجازات، تأثیر پیشگیرانه و اصلاحی آن و سیاست‌های تقنینی نظام عدالت کیفری نوین برشمرد و گفت: این رأی با توجه به ابراز ندامت متهمین صادر شد.
   
پسر نوجوان در آتش خانه سوخت
 حادثه آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در یاسوج منجر به مرگ پسر 17 ساله شد.
 محمد امین نیکویی‌نژاد، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۲۳ و ۵۲ دقیقه شامگاه دوشنبه هشتم مرداد خبر آتش‌سوزی یک خانه در منطقه تل خسرو یاسوج اعلام شد و بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه یک جوان ۱۷ ساله به دلیل شدت سوختگی جان باخت و سه نفر دیگر که پدر و دو فرزند خانواده بودند نیز دچار مسمومیت و دودگرفتگی شده بودند که پس از مداوای اولیه توسط تکنیسین‌های اورژانس به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شدند.
 وی گفت: دلیل وقوع حادثه و جزئیات بیشتر در خصوص این آتش‌سوزی توسط  کارشناسان در حال بررسی است.

مرگ راننده بیل مکانیکی در ریزش معدن
 ریزش معدن و سقوط بیل مکانیکی در کارگاه تولیدی - معدنی شن و ماسه واقع در منطقه قلعه شاهین از توابع شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه جان راننده آن را گرفت.
سرهنگ منوچهر نیکوآیین، جانشین فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: این حادثه دوشنبه شب رخ داد که بر اثر آن راننده ۳۷ ساله بیل مکانیکی که زیر دستگاه حبس شده بود، جان خود را از دست داد.
وی اظهار کرد: تشریفات اداری و قضایی انتقال جسد با حضور پلیس در محل حادثه انجام شد.
 
قتل پسرعمو به خاطر اختلافات خانوادگی
فردی که به علت اختلاف خانوادگی، پسر عمویش را در اصفهان کشته بود در عملیات ضربتی پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ملک‌حسین چگنی، فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت: به دنبال قتل مردی جوان در روز چهارم تیر و متواری شدن از محل قتل در اصفهان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. با توجه به انتشار مشخصات متهم به یگان‌های انتظامی شهرستان‌ها و استانهای همجوار اصفهان و در بررسی‌های صورت گرفته توسط مأموران انتظامی شهرستان دلیجان، سرنخ‌هایی از وی در این شهرستان به دست آمد.  در ادامه تحقیقات پلیس دلیجان متهم را در حین تردد در سطح شهرستان شناسایی و دستگیر کرد. متهم انگیزه خود را از این جنایت اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
 
نجات کارگر از چاه 6 متری
 کارگر نظافتچی که حین کار به داخل چاهی به عمق ۶ متر سقوط کرده بود با حضور به‌موقع عوامل آتش‌نشانی از عمق چاه خارج شد و نجات یافت.
امیر حسین ملاشور، رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: ظهر سه‌شنبه خبر سقوط یک نفر به داخل چاه اعلام شد. محل حادثه یک پروژه کارگاهی واقع در کارخانه سیمان باغ‌کمیش بود که یک حلقه چاه به عمق ۶ متر در آن حفر شده بود و یکی از کارگران نظافتچی در حین کار ناگهان به داخل این چاه سقوط کرده بود. آتش‌نشانان با به‌کارگیری تجهیزات با دقت تمام و رعایت موارد ایمنی در کمترین زمان ممکن، این کارگر را از عمق چاه خارج کردند و برای انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی