صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

مصاحبه و خبر

تشکر چینی از سمیعی
فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال با حضور در بیمارستان از علی چینی عیادت کرد. همین موضوع باعث شد تا پیشکسوت باشگاه استقلال که به دلیل پیوند کلیه در بستر بیماری است از مدیرعامل و دیگر مسئولان باشگاه استقلال که در بیمارستان حضور یافتند تشکر کند. چینی به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد و به آغوش خانواده بازخواهد گشت. طی پیگیری‌هایی که مدیرعامل باشگاه استقلال از وضعیت چینی داشت، عمل جراحی روی این چهره قدیمی باشگاه استقلال بسیار موفقیت‌آمیز بوده و به زودی مشکلات او کاهش خواهد یافت.
 

بانوان  استقلال در لیگ دو
مسئول امور بانوان باشگاه استقلال در حال رایزنی با فدراسیون فوتبال است تا تیم فوتبال بانوان استقلال کارش را از لیگ دوی فوتبال ایران آغاز کند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا که باید مجوز حرفه‌ای دریافت کنند، مکلف به تیمداری در فوتبال بانوان هستند. البته پیش‌تر گفته شد که تیم بانوان استقلال در رقابت‌های لیگ تهران فعالیت خواهد کرد اما با توجه به تأکیداتی که شده تیم بانوان استقلال باید در لیگ کشوری حضور یابد و به همین دلیل بانوان مهیای حضور در لیگ دوی فوتبال ایران می‌شوند.

 
نورافکن حامی رضاییان
امید نورافکن که به دلیل سربازی ناچار به حضور در تیم فوتبال ملوان شد و سوابق زیادی در باشگاه استقلال دارد، در واکنش به حضور رامین رضاییان در استقلال اعلام کرده که این بازیکن در انتخاب تیم جدیدش دچار اشتباه نشده و با توجه به اینکه به شدت حرفه‌ای است در استقلال به موفقیت خواهد رسید. نورافکن با حمایت کامل از تصمیم رضاییان در حضور در استقلال صراحتاً اعلام کرده که حامی این بازیکن است و دوست دارد او در تیم جدید به موفقیت دست یابد.


بر اساس اعلام AFC:
دیدار ایران و قرقیزستان در اصفهان برگزار می‌شود
تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در روزهای ۱۵ و ۲۰ شهریور به ترتیب مقابل تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات صف‌آرایی می‌کند. با توجه به مرمت ورزشگاه آزادی که از هفته‌های گذشته در دستور کار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی قرار گرفته است، میزبانی این استادیوم از دیدار ایران - قرقیزستان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. در این بین دیروز برنامه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرار گرفت که بر این اساس ورزشگاه نقش جهان اصفهان به‌عنوان میزبان دیدار با قرقیزستان معرفی شد و شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در اصفهان اولین دیدار خود را مقابل قرقیزستان میزبانی کنند.


رضایت فیفا از حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران
ماجرای ورود زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال از مدت‌ها قبل مطرح بود. بعد از ایرادهایی که فدراسیون جهانی فوتبال به این مسأله گرفت و رایزنی‌های صورت گرفته، در نهایت از ابتدای فصل گذشته در اکثر ورزشگاه‌های ایران زنان تماشاگر وارد شدند و مسابقات را از نزدیک نظاره کردند. فیفا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «از سال ۲۰۱۸ شاهد ورود بانوان در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بودیم و در ادامه در مسابقات لیگ در تهران و در نهایت در سراسر ایران اکنون شاهد حضور بانوان هستیم. گفت‌وگوی ما با فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته سازنده بوده است و فدراسیون بسیاری از تعهدات خود را انجام داده و به تدریج دسترسی بانوان به ورزشگاه‌های سراسر کشور را بهبود بخشیده است.»
 

تکمیل تیم نویدکیا با 3 بازیکن خارجی
بازیکنان مس رفسنجان تمرینات خود را در تهران پیگیری می‌کنند و مسئولان این باشگاه در حال فراهم کردن مقدمات سفر به ترکیه و برپایی اردوی آماده‌سازی در این کشور هستند. درصورت فراهم شدن شرایط، کاروان مس روز پنجشنبه 11 مرداد عازم کشور همسایه می‌شود تا اردویی 9 یا 10 روزه را احتمالاً در شهر استانبول پشت سر بگذارد. شاگردان محرم نویدکیا طبق برنامه‌ریزی 2 یا 3 بازی تدارکاتی را نیز در دستور کار خواهند داشت. همچنین در ادامه فعالیت‌های نقل و انتقالاتی، بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد باشگاه مس رفسنجان در تلاش است در پست‌های مدافع وسط، وینگر و مهاجم هدف، 3 بازیکن خارجی را جذب کند تا به این ترتیب تیم نویدکیا تکمیل شود.


درخواست 20 میلیاردی برزای
بهنام برزای بازیکن پیشین گل‌گهر سیرجان یکی از نفراتی است که درباره او بحث‌هایی پیرامون حضورش در خوزستان مطرح شد. البرز حاجی‌پور، مدیر تیم فوتبال استقلال خوزستان، درباره وضعیت انتقال برزای به این باشگاه گفته است: «اوایل کار دنبال جذب برزای بودیم، اما این بازیکنان کمتر از 15 یا 20 میلیارد تومان نمی‌خواهند. منتظر هستیم بازار اُفت کند تا با قیمت کمتری بازیکن جذب کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی