صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و یک - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

اولتیماتوم جدید پرسپولیس به تراکتورسازی

بیرانوند بازی کند،سه هیچ بازنده می‌شوید

محمدرضا رحیم پور
خبرنگار


دومین جلسه رسیدگی به شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند صبح دیروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد. بعد از این جلسه هومن هدایتی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: باتوجه به شکایتی که از باشگاه تراکتور مبنی بر تحریک بازیکن پرسپولیس (علیرضا بیرانوند) برای فسخ قرارداد با پرسپولیس که فسخ غیرموجه بوده است داشتیم، امروز جلسه رسیدگی در کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال تشکیل شد. او ادامه داد: در این ارتباط لایحه‌ای ۲۱ صفحه‌ای آماده کرده بودیم که تقدیم شد ولی باشگاه تراکتور برای تنظیم و تقدیم لایحه فرصت خواست. در لایحه‌ای که از سوی ما ارائه شد، کلیه مستندات از جمله اسناد مالی، اسناد قراردادی، رویه فیفا، پرونده‌های مشابه در محاکم بین‌المللی ارائه شد. البته اعضای کمیته تعیین وضعیت به مواردی چون رویه‌ها و احکام بین‌المللی اشراف دارند ولی ما بر حسب وظیفه ذاتی این موارد را نیز در قالب لایحه ارائه دادیم. معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است به تعویق انداختن تقدیم لایحه از سوی باشگاه تراکتور اقدامی در جهت به دست آوردن زمان، طولانی کردن پروسه صدور رأی و استفاده از بازیکن در شروع مسابقات باشد، گفت: تصور ما این است که آرای مربوط به این دعوا تا ۲۰ روز آینده صادر شود. ما به استناد اسناد و مدارک، اعم از پرداخت صورت گرفته، فسخ قرارداد در دوره محافظت شده و همچنین فسخ آن حتی قبل از پایان فصل که نقض صریح مفاد الحاقیه بود بر غیرموجه بودن فسخ صورت گرفته تأکید داریم. قطعاً در چنین حالتی اگر تا آن زمان رأی مشخص نشده باشد چنانچه این بازیکن در رقابت‌های لیگ به کار گرفته شود، امکان طرح شکایت مبنی بر بکار‌گیری بازیکن غیرمجاز و درخواست نتیجه سه‌برصفر وجود دارد.
هدایتی گفت: ما در باشگاه پرسپولیس چنین خواهیم کرد و تیم‌های دیگر نیز چنین امکانی دارند. در این صورت اگر رأی این باشد که فسخ غیرموجه اتفاق افتاده است آنگاه بازیکن در بازی‌هایی که به میدان رفته است، غیرمجاز تلقی خواهد شد.

 

1

 اطمینان درویش از برد در مجادله با بیرانوند
هیچ نکته تاریکی  در دفاع ما وجود ندارد

رضا درویش در تازه‌ترین مصاحبه خود در مورد صحبت‌های علیرضا بیرانوند و بازیکنانی که از پرسپولیس رفتند، گفت: حق بازیکن است که برای خودش تصمیم‌گیری کند و تعدادی از آنها با هر معیاری که داشتند رفتند. این بزرگی پرسپولیس است که باعث بزرگی دیگران می‌شود و ستاره‌های خیلی بزرگتر از آنها آمدند و به شهرت رسیدند و فکر می‌کردند با رفتنشان ادامه حیات برای پرسپولیس سخت است.
ژبیرانوند هم فرزند پرسپولیس است. سال گذشته الحاقیه نبود و احتمالاً او سابقه انجام این کار را داشته است.
 او اعلام کرده بود که جلسه برای بازگشت من برگزار کنید و من دلم به حال جوانی می‌سوزد که به خاطر علاقه به باشگاه، سال گذشته ایست قلبی کرد.
مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: مرگ یک انسان به خاطر تمایلات شخصی رخ داد.
این کارها توجیه ندارد. قانون سازمان لیگ این است که کل پول جدا از قرارداد که می‌توان پرداخت کرد ۲۰ درصد است و شاید آنها دنبال آن بودند که ما بیشتر پرداخت کنیم و پس از آن از باشگاه شکایت کنند و پرسپولیس محروم شود.
درویش در پاسخ به این سؤال که آیا بیرانوند در این پرونده برنده می‌شود یا پرسپولیس؟ گفت: هیچ نکته تاریکی در دفاع پرسپولیس وجود ندارد و اگر قانون باشد، هیچ روزنه‌ای برای شخص دیگری جز پرسپولیس نیست که پیروز شود.

 

2

واریز 300 میلیونی
به حساب بیرانوند

باشگاه پرسپولیس مدعی است تمام حقوق علیرضا بیرانوند بابت فصل گذشته را به طور کامل پرداخت کرده و این بازیکن هیچ طلبی از سرخپوشان ندارد و در سوی مقابل نیز بیرانوند مدعی است همچنان حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلبکار است. در همین راستا خبرنگار تسنیم به سند پرداختی‌های باشگاه پرسپولیس به علیرضا بیرانوند در فصل گذشته دست پیدا کرده است که براساس آن باشگاه پرسپولیس در طول حدود 10 ماه و در 11 نوبت (از تاریخ 2 شهریور ماه 1402 تا تاریخ 26 خرداد ماه 1402) مبلغ 19 میلیارد و 80 میلیون تومان به حساب این بازیکن واریزی داشته است. در سندی که آمده، مبلغ 300 میلیون تومان به‌عنوان واریز متفرقه ذکر شده است که این مبلغ مربوط به پاداش‌های برد پرسپولیس در بازی‌های لیگ بوده و به حساب بازیکنان واریز شده است.

 

3

الحاقیه قرارداد دو روز بعد از حضور در مراسم ختم
ابعاد تازه از جدایی جنجالی بیرو

 به گزارش ایران ورزشی، رضا درویش اخیراً در پاسخ به ادعاهای علیرضا بیرانوند در خصوص اتفاقات منجر به فسخ قراردادش، مصاحبه‌ای انجام داد که بخش‌هایی از آن نکات جالب توجهی دارد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در این رابطه مطرح کرد: «دوست دارم از بیرانوند بپرسم الحاقیه‌ای که به درخواستش در قرارداد گنجانده شد چه ارتباطی با مصدومیت و باز شدن گچ دستش داشت. بیشتر از این هم در این مورد صحبت نمی‌کنم. این ادعا درحالی از سوی رضا درویش مطرح شده که ارتباط بین شکستگی دست بیرو با الحاقیه موجود سؤال‌های زیادی را درباره این پرونده پرماجرا به وجود می‌آورد. با این حال دومین جلسه رسیدگی به پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند، فردا با حضور وکلای این بازیکن، باشگاه شاکی و باشگاه تراکتور در کمیته تعیین وضعیت برگزار خواهد شد.» این صحبت‌ها باعث شد تا سناریوی عجیبی در بین پرسپولیسی‌ها مطرح شود که اضافه شدن الحاقیه به قرارداد بیرانوند پشت پرده خاصی داشته که بی‌ربط به مصدومیت او در اردوی نوروزی تیم ملی هم نبوده است. بیرانوند پس از بازی ایران و ازبکستان مدعی شده بود در قراردادش هیچ بند فسخی ندارد و نمی‌خواهد به باشگاه برای پرداخت مطالبات خود فشار بیاورد. صحبت‌هایی که در آن زمان با واکنش مثبت هواداران پرسپولیس همراه شد ولی بیرانوند تنها چند روز پس از این صحبت‌ها قراردادش را فسخ کرد و حالا مدعی شده که کاملاً قانونی این کار را انجام داده است. این درحالی‌است که امضای الحاقیه جدید بیرانوند با پرسپولیس در تاریخ 28/1/1403 صورت گرفته، دقیقاً دو روز بعد از حضورش در مراسم ختم همسر زنوزی! این گفت‌وگوها پیش‌تر هم بین هواداران پرسپولیس صورت گرفته بود. آنها تمدید نکردن ترابی، دانیال و بیرانوند و انتقال‌شان به تراکتور را مربوط به مراسم ختم همسر زنوزی مالک باشگاه تراکتور می‌دانستند که این 3 بازیکن در آن مراسم حضور داشتند. البته که این موضوعات بیشتر در حد شایعات هواداری است اما تلاقی تاریخی این اتفاقات به سناریوی ذهنی هواداران پرسپولیس، قوت بیشتری می‌بخشد.

جستجو
آرشیو تاریخی