اخبار

پر رنگ شدن نقش دانش بنیان ها
 در امنیت سایبری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدامات راهبردی به منظور توسعه بومی زیرساخت‌های لازم برای تأمین امنیت سایبری خبر داد. عیسی زارع‌پور درباره توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: در این راستا ضمن حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، بازارسازی داخلی و خارجی برای محصولاتشان نیز صورت گرفت. سامانه بومی مقابله با حملات DDoS حاصل این نگاه و مسیر بود.

توسعه دسترسی به اینترنت در اربعین
ارائه خدمات فناورانه و تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی از اقداماتی است که هر ساله توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود و امسال هم برای تسهیل دسترسی زائران به اینترنت، تلاش شده است.
از حدود یک دهه قبل با ایجاد کمیته ارتباط‌‌رسانی برای اربعین حسینی متشکل از شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات و اپراتورهای موبایل، در قالب افزایش ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی، تخصیص باند فرکانسی جداگانه، راه‌اندازی اینترنت وای‌فای و کیوسک‌های تلفن، موبایل و وای‌فای رایگان در مرزهای منتهی به خاک عراق (خسروی، مهران، شلمچه و چذابه)، نصب آنتن‌های موبایل سیار و افزایش ظرفیت آنتن‌دهی، امکاناتی برای زائران اربعین شده است.
 ارائه اینترنت وای‌فای رایگان به زائران و استقرار بالن‌های اینترنت و مخابراتی در پایانه‌های مرزی، از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت‌های مختلف در ایام اربعین برای زائران در پایانه‌های مرزی مهم بوده است. این بالن‌های ثابت می‌توانند تا ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح زمین قرار بگیرند و ارتباطات زمینی را ایجاد کنند.
ارائه بسته‌های ویژه رومینگ، اینترنتی و مکالمه و پیامک توسط اپراتورهای تلفن همراه و ارائه خدمات تماس تصویری توسط پیام‌رسان‌های بومی هم از دیگر امکانات ارتباطی است که امسال در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد.
تقویت پوشش نقاط کور با آنتن‌های بومی
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید آنتن‌های ریپیتر و BTS شدند که در زمینه پوشش‌دهی نقاط کور و ضعیف و ارتقای کیفیت ارتباطات کاربرد دارند.
به گزارش ایسنا، ایرج ترابی ممقانی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر استفاده از این تجهیزات تا حدودی انحصاری بوده و با چالش‌هایی در این زمینه مواجه هستیم. بی‌تی‌اس مجموعه‌ای از فناوری‌های نوین است که برای شرکت‌های مخابراتی امکان برقراری ارتباط میان کاربران موبایل را فراهم می‌کند. در این سیستم، داده‌ها به صورت امواج رادیویی از طریق دکل مخابراتی به صورت بی‌سیم به تلفن‌های همراه منتقل می‌شوند. همچنین ارتباط معکوس نیز از طریق همین بستر از تلفن همراه به BTS برقرار می‌شود.
کاهش 50 درصدی مصرف برق تصفیه‌خانه‌ها
در صورت پیاده‌سازی فناوری نانوحباب در تصفیه‌خانه‌های کشور، مصرف برق در این تصفیه‌خانه‌ها ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه نانو، در حال حاضر فناوری نانوحباب در کشور برای کشاورزی و شیلات استفاده می‌شود و دامنه کاربرد آن در حال افزایش است. سال گذشته از سامانه نانوحباب برای حذف بوی نامطبوع و طعم بد آب سد الغدیر شهرستان ساوه با ظرفیت ۴۵ هزار متر مکعب در روز استفاده شد و به تأمین آب آشامیدنی سالم برای جمعیت حدود ۲۵۰ هزار
نفری این شهر کمک کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی