چگونه حجم فایل‌های پی‌دی‌اف را کاهش دهیم؟

بسیاری از ما برای ارسال یا دریافت اطلاعات و داده‌های مربوط به بیمه، پرونده سلامت، پرونده‌های کاری یا امور اداری، مالی و درسی با فایل‌های پی‌دی‌اف سروکار داریم، چراکه این فایل‌ها با همه دستگاه‌ها سازگار هستند و می‌توان آنها را بدون به هم ریخته شدن ساختار در لپ‌تاپ، گوشی یا کامپیوتر باز کرد. با وجود کاربردی بودن پی‌دی‌اف اما گاه حجم این فایل‌ها به دلیل عکس، جدول و صفحات زیاد، بسیار بالاست و نمی‌توان به راحتی آنها را روی سیستم‌ها باز کرد.
 گاه نیز هنگام ارسال این فایل‌ها برای دیگران دچار مشکلات فراوانی می‌شویم. در چنین وضعیتی تنها راهکار کاهش حجم فایل مورد نظر است، اما چطور می‌توان بدون افت کیفیت، فایل پی‌دی‌اف مدنظر خود را فشرده‌سازی کرد و به کم کردن حجم آن پرداخت؟ راهکارهای مختلفی برای فشرده‌سازی و کاهش حجم فایل‌های پی‌دی‌اف وجود دارد که البته برخی پولی و بعضی هم رایگان هستند. یکی از راهکارهای رایگان، استفاده از برنامه  PDF Compressorاست. فشرده‌سازی فایل‌ها با کمک این نرم‌افزار بسیار ساده است به همین دلیل بسیاری از افراد با هر سطحی از دانش فناوری می‌توانند از آن بهره بگیرند. این موضوع برای فایل‌هایی که عکس‌های زیادی دارند و حجم آنها بالاست می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این نرم‌افزار را می‌توانید از بازارهای داخلی همچون مایکت و کافه بازار دانلود کنید.
یکی دیگر از ساده‌ترین راهکارهای کاهش حجم فایل پی‌دی‌اف استفاده از وب‌سایت PDF Compressor است. این ‌سایت یکی از کاربردی‌ترین موارد در زمینه کاهش حجم اسناد پی‌دی‌اف است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل‌های پی‌دی‌اف خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی یا ارسال از طریق ایمیل، فشرده کنند و حجم آنها را کاهش دهند. نحوه کار در این‌ سایت بسیار ساده و تنها کافی است فایل مورد نظر را در سایت بارگذاری کنید و سپس گزینه Compressor را بزنید. این سایت علاوه بر کاهش حجم فایل‌های PDF از امکانات دیگری همچون تبدیل و ترکیب فایل‌های پی‌دی‌اف نیز برخوردار است.
جستجو
آرشیو تاریخی