یک ناکامی دیگر در کارنامه پاکدامن ثبت شد

حسرت تمام‌نشدنی کاپیتان ایران

مهری رنجبر/ انگار المپیک و دوئل در آن با علی پاکدامن بدجور سر ناسازگاری دارد. آن از مسابقه انفرادی المپیک 2020 توکیو و این هم از المپیک 2024 پاریس. دو المپیکی که برای کاپیتان پاکدامن جز قرعه سخت، ناکامی و حسرت چیزی نداشت. او در توکیو با شاتماری قهرمان 2017 و نایب قهرمان 2019 جهان مسابقه داد و در پاریس هم با یوشیدا کاپیتان تیم ملی ژاپن و اوه سانگوک کره‌ای. کاپیتان تیم ملی سابر از شمشیربازانی باخت که قهرمان المپیک شدند.
 اصلاً انگار سرنوشت پاکدامن با قرعه سخت گره خورده است. او که خودش را برای پاریس آماده کرده بود و حتی 6 ماه سرکردن بدون مربی هم باعث نشد یک لحظه از تمرین بزند.
پاکدامن که با از دست رفتن مدال المپیک توکیو گفته بود: «همه زندگی‌ام را باختم.» می‌خواست در پاریس با مدال و خاطره خوش همه تلخی‌ها را پاک کند اما نشد. این بار هم بخت با او یار نبود. او بعد از محمد فتوحی که خیلی زود و با باخت مقابل شمشیرباز مکزیکی از مسابقه کنار رفت، دومین ایرانی بود که روی پیست رفت. او به یوشیدا کاپیتان تیم ملی ژاپن رحم نکرد. حتی وقتی در امتیاز 9-9 مساوی شد، به خودش نهیب زد: «علی تو نیامدی اینجا که تسلیم شوی.» نهیبی که به او انرژی داد و برنده دوئل نفسگیر شد با نتیجه 15-11. او با صعود به مرحله‌ یک هشتم نهایی جدول انفرادی دوئل سخت‌تری داشت. مقابل اوه سانگوک کره‌ای نفر چهارم رنکینگ جهان. تلاش زیادی کرد اما نشد که بشود. او زورش به اوه نرسید و با نتیجه10-15 باخت. باختی که پرونده شمشیربازی ایران را در انفرادی المپیک بست. در حالی که خیلی‌ها روی مدالش حساب کرده بودند تا حدی که مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: «در شمشیربازی توقع اتفاقات بهتری داشتیم اما متأسفانه نشد.»
پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیربازی هم با ناراحتی تنها از قرعه بد شاگردش گفت: «علی خیلی آماده بود اما بدترین قرعه را خورد. آن طرف جدول تونس، چین و مصر و هر چه قهرمان بود هم این طرف. نمی‌دانم قسمت بود. دیگر اوه، اوه هست، همانطور که ژیلاگی المپیک‌های قبلی همان ژیلاگی است. علی در المپیک توکیو هم به قهرمان خورد و اینجا هم. یک روز عجیب و غریبی بود. بدترین شانس ممکن در اوج آمادگی‌اش این اتفاق افتاد. اجازه بدهید برای مسابقه تیمی تمرکز کنیم.»
 به طور حتم پیمان فخری دیروز را به شاگردانش استراحت داده تا ریکاوری ذهنی کنند و با تمرین امروز و فردا برای مسابقه تیمی آماده شوند که چهارشنبه 10 مردادماه برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی