نیما و ندا خیلی زود با المپیک خداحافظی کردند

نوشاد عالمیان تنها بازمانده تنیس روی میز

نیما عالمیان، ملی‌پوش تنیس روی میز، بعد از ندا شهسواری با شکست مقابل نفر۳۲ رنکینگ جهان وداع زودهنگامی با المپیک پاریس داشت.
در مرحله یک سی و دوم نهایی جدول انفرادی این رویداد نیما عالمیان با کائو از چین‌تایپه رقابت کرد و هر چند یک گیم گرفت اما چهار گیم را واگذار کرد و یک بر 4 بازنده زمین را ترک کرد. او مانند المپیک توکیو در همان بازی اول شکست خورد و حذف شد.
 ندا شهسواری پرچمدار کاروان ایران نیز که دور اول با قرعه استراحت مواجه شده بود با پریتیکا پاواده  فرانسوی میزبان المپیک مسابقه داد و در حالی که همه سالن یکصدا رقیب فرانسوی‌اش را تشویق می‌کردند ۴-1  باخت و با این نتیجه از دور رقابت‌ها حذف شد. ندا شهسواری، پینگ‌پنگ‌باز ملی‌پوش بعد از شکستش گفت: «حریفم رنک خوبی دارد و قهرمان اروپا بود اما می‌توانستم برنده این دیدار باشم. پیش از مسابقه کمی استرس داشتم که برای هر ورزشکار و مسابقه‌ای طبیعی است اما با ورودم به سالن و شرایطی که تماشاگران فرانسوی به وجود آوردند، استرسم بیشتر شد.»
او اعتراف کرد می‌توانست برنده این بازی باشد: «در گیم سوم، امتیازاتی که از دست دادم، به خاطر اشتباهات خودم بود. در لحظات پایانی گیم چهارم هم همین شرایط را داشتم. من این بازی را به اشتباهات خودم باختم. پیش از مسابقه، فکر می‌کردم که برای برد مقابل این حریف کار بسیار دشواری دار‌م اما در اواسط گیم دوم، دیدم که می‌توانم برنده باشم و شاید اگر کمی بر خودم مسلط می‌شدم، نتیجه دیگری رقم می‌خورد.»
ندا شهسواری که برای سومین بار المپیک را تجربه کرده، ۱۲ سال در اوج بودن را کار سختی می‌داند: «گفتن عدد ۱۲شاید راحت باشد اما سختی‌های زیادی در این مسیر کشیده‌ام تا بتوانم خودم را حفظ کنم و این بار سومین المپیکم را تجربه می‌کنم. امیدوارم دختران دیگر تنیس روی میز هم بتوانند سهمیه بگیرند و بارها حضور در این رویداد را تجربه کنند.»
نوشاد عالمیان که با شکست بازیکن نیجریه‌ای به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرده، چهارشنبه ساعت 11 با برنده بازی بلژیک - ژاپن روبه‌رو می‌شود. او با صعودش به مرحله یک شانزدهم همه را به درخشش در المپیک امیدوار کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی