علی باقری با انتشار پیامی اقدام ضداسلامی برلین را محکوم کرد

تداوم اعتراض‌ها به پروژه اسلام‌هراسی دولت آلمان


 
واکنش‌ها به اقدام دولت آلمان همچنان ادامه دارد. چهارشنبه گذشته بود که دولت آلمان در تازه‌ترین اقدامات ضدایرانی خود، به صورت همزمان به مراکز اسلامی واقع در فرانکفورت، برلین، مونیخ و هامبورگ حمله‌ور شد و اموال و دارایی‌های این مراکز را مصادره کرد. همزمان وزارت کشور آلمان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های تابعه آن ممنوع است.
این اقدام در همان ساعات اولیه، با واکنش ایران همراه بود. ساعاتی پس از حمله پلیس آلمان به مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر این کشور از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد و در این نشست، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
اما با گذشت دو روز از این اقدام، واکنش‌ها به این اتفاق ادامه دارد. در آخرین تحولات، مسلمانان شهر هامبورگ آلمان در اعتراض به تعطیلی مرکز اسلامی این شهر از سوی دولت آلمان در مقابل این مرکز تجمع و اقدام به قرائت دعای کمیل کردند.
 
ناقض موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه
سرپرست وزارت امور خارجه اقدام مراجع قضایی-انتظامی آلمان در تفتیش اماکن مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ را ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه دانست.
علی باقری کنی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: اقدام مراجع قضایی-انتظامی آلمان در تفتیش اماکن مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسلامی با پیشینه‌ای ۷۰ ساله که میراث گرانبهای مرجع روشن‌ضمیر شیعیان جهان، حضرت آیت‌الله بروجردی است، حرکتی ناموجه و ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه است. وی افزود: این اقدام هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های حامی تروریسم است. رژیم تروریستی اسرائیل که از هر رخدادی برای منحرف کردن افکار عمومی از نسل‌کشی فلسطینیان استفاده می‌کند نیز از این اقدام پلیس آلمان استقبال کرد! سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: مسئولیت آثار و عواقب مترتب بر این اقدام ناموجه و خشونت‌طلبانه بر عهده دولت آلمان است. ‏جمهوری اسلامی ایران، همراه با امت اسلامی و ایرانیان خارج از کشور، از ترویج اندیشه و تمدن اسلامی-ایرانی و نیز استیفای حقوق مسلمانان و ایرانیان در هر نقطه از جهان از جمله آلمان حمایت می‌کند.
 
حمایت جریان اپوزیسیون از اسلام‌هراسی
قابل پیش‌بینی بود که اقدام دولت آلمان همچون بسیاری از اقدامات ضدایرانی و اسلامی، با استقبال و حمایت اپوزیسیون ایرانی همراه خواهد شد. اکانت‌های متعلق به سازمان مجاهدین خلق و تجزیه‌طلبان در فضای مجازی آن را اقدامی مثبت و ضروری خواندند و شادی خود را از این اتفاق علنی کردند. تشکیلات منافقین موسوم به شورای ملی مقاومت ایران هم اقدام دولت آلمان را «دیرهنگام اما ضروری» خواند و افزود: «این اقدام باید با لیست‌گذاری سپاه پاسداران و تعطیلی سفارت و دیگر نمایندگی‌های رسمی رژیم ایران در خاک آلمان که به‌صورت اثبات‌شده‌ای در تروریسم دولتی ایران درگیر هستند و اخراج جاسوسان و مأموران رژیم، تکمیل شود.»
 
پیشنهاد کاربران فضای مجازی برای پاسخ به اقدام آلمانی‌ها
احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه، سبب اقناع افکار عمومی نشد. آنچنانکه کاربران زیادی در فضای مجازی، تعطیلی مراکز فرهنگی آلمان در ایران را حداقل اقدام لازم در این رابطه دانستند. مرکز آموزش زبان آلمانی در تهران متعلق به سفارت آلمان و مرکز باستان‌شناسی آلمان در تهران از جمله مکان‌هایی است که برخی کاربران پیشنهاد تعطیلی آن را به دولت ایران دادند.
آنان معتقدند، تمام این مراکز را می‌توان به دلیل تحرکات دولت صهیونیستی آلمان در تهران و حمایت از کشتار، نسل‌کشی و اشغال فلسطین با یک حکم قضایی مصادره و تعطیل کرد. آنان همچنین اعلام کردند: باید پاسخ تعطیلی و مصادره مرکز اسلامی ایران در هامبورگ را به هر نحوی داد؛ کوتاه بیایید دشمن جلوتر می‌آید، این یک مسأله جدی است.

جستجو
آرشیو تاریخی