همزمان با حضور «نتانیاهو» در امریکا صورت گرفت

گنده‌گویی ترامپ علیه تمامیت ایران

صحنه سیاست داخلی امریکا این روزها شاهد رویدادها و مواضعی از سوی «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری امریکاست که گرچه بیش از یک سیرک سیاسی کارکرد نداشته اما از سناریویی پرده برمی دارد که زیر سایه همدستی «ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال اجراست. «نتانیاهو» که در جریان سفر اخیر خود به «واشنگتن» و سخنرانی در کنگره با تشویق ایستاده و بی‌امان سیاستمداران و قانونگذاران امریکایی روبه‌رو شد، فرصت را مهیا دید تا با همدستی رئیس‌جمهور پیشین امریکا نقشه جدید خود در روند دشمنی با جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد. چه همزمان با این سفر، «ترامپ» در ادعایی تند که در شبکه اختصاصی خود «تروث سوشیال» منتشر کرد، ادعای واهی احتمال ترور خود از سوی ایران را مطرح کرد و از نابودی «ایران» سخن گفت. او در این موضع‌گیری مدعی شد: «اگر پرزیدنت ترامپ را ترور کنند و این احتمال همواره پابرجاست، امیدوارم که ایالات متحده امریکا ایران را نابود و آن را از روی زمین محو کند. اگر چنین اقدامی نشود، رهبران ایالات متحده بزدل و فاقد شجاعت تلقی خواهند شد.» ادعاهای تند ترامپ در حالی بود که همزمان فایل ویدیویی از اظهارات چهارشنبه گذشته «نتانیاهو» منتشر شد که در آن، مقابل نمایندگان کنگره امریکا به توطئه‌ای برای ترور ترامپ اشاره و ادعا می‌کرد، از سوی ایران طرح‌ریزی شده است. نخست‌وزیر جنایتکار اسرائیل علاوه بر این، ایران را حامی و سامان‌دهنده معترضان ضدصهیونیستی در واشنگتن خواند؛ ادعایی که سریعاً از سوی «جان کربی»، هماهنگ‌کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی امریکا رد شد. او ابراز تأسف کرد که همه معترضان امریکایی این چنین از سوی مقام اسرائیلی توصیف می‌شوند.
 
باز هم خیال واهی
«ترامپ» اما در حالی از خیال واهی نابودی ایران سخن به میان آورده که پیشتر در دوره ریاست‌جمهوری خود و در واکنش به احتمال پاسخگویی ایران به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران مدعی هدف‌گیری 52 هدف در ایران جهت مقابله با تهدید ایران شده بود؛ ادعایی که خود می‌دانست نه امکان و نه جسارت انجام آن را ندارد اما ترجیح می‌داد با لفاظی از تب و تاب تحرکات ایذایی خود علیه ایران نیفتد. اما ماجرای ترور ناموفق اخیر او که در خلال یکی از تجمعات انتخاباتی‌اش انجام شد، بهانه‌ای دست داد تا «ترامپ» یک سناریوی میان‌تهی و هماهنگ شده با «نتانیاهو» دست و پا کند و بواسطه آن خواستار نابودی ایران شود. تبدیل خواست ضد صهیونیستی مردم امریکا به ادعای نقش داشتن ایران در تنش‌های امنیتی داخلی امریکا قلب ماهیتی بود که توسط نامزد ریاست‌جمهوری امریکا انجام شد. این ادعایی بود که نشان می‌داد سیاستمداران امریکایی تا چه حد در شناخت قدرت ایران در سطح منطقه به بیراهه رفته‌اند و چطور دچار این توهم شده‌اند که می‌توانند از کشوری که هیچ یک از اقدامات امریکا و اسرائیل علیه اهداف ضدایرانی را بی‌پاسخ نگذاشته، یک تصویر ضعیف به نمایش بگذارند.

روی گشاده به جنایتکار غزه
ادعای نامزد جمهوریخواه امریکا علیه ایران همزمان با انتشار تصاویری در پیش چشم جهانیان بود که واقعیت تلخ و عریان سیاست در جامعه امریکایی را به تصویر می‌کشید. استقبال کم‌سابقه نمایندگان کنگره امریکا از «نتانیاهو» و تشویق بی‌شرمانه او پرده از ماهیت سیاستمداران امریکایی برداشت که روی خوش خود را به جنگ افروزانی می‌گشودند که کمترین شأنیتی برای جان و امنیت مردم بی‌پناه باریکه غزه قائل نیستند اما از پشت تریبون‌های سیاسی برای مردم جهان، نسخه حقوق بشری می‌پیچند. کسانی که بر سررشته یک خشونت بی‌پایان که در آن کودکان، زنان و انسان‌های بی‌خبر از آنچه در اتاق‌های جنگ می‌گذرد، چشم بسته‌اند، آن هم در حالی که تصاویر بدون روتوش جنازه‌های قربانیان این کشتار بیرحمانه در جهان دست به دست می‌شود. این جنایات بواسطه تعریف خودخواهانه جامعه امریکایی از مفهوم حقوق بشر در حال روی دادن است که از یک سو حقوق بشر را با تعریف امریکایی متناسب می‌داند و از سوی دیگر حق مالکیت بشر امریکایی به عنوان بشر برتر را به تصویر می‌کشد. با این پیشینه تصمیم‌گیرندگان امریکایی در سلسله نقض سیستماتیک حقوق بین‌الملل از سوی رهبران تل‌آویو به عضوی بی‌بدیل تبدیل و صحنه‌گردان جنگ ویرانگر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.
در این شرایط کنگره امریکا زیر سایه پیوند تنگاتنگ با رهبران جنایتکار اسرائیل، به استقبال «نتانیاهو» رفت و او را از قتل‌عام بیش از 40 هزار نفر انسان از جمله زن و کودک بی‌گناه تبرئه کرد. نخست‌وزیر جنایتکار اسرائیل در کنگره امریکا فرصت یافت تا به جای پاسخگویی اقدامات سبعانه‌اش علیه مردم بی‌گناه غزه، بخش اصلی سخنرانی خود را بر خطر ایران و لزوم مقابله با آن متمرکز کند؛ اتفاقی که البته امر تازه‌ای نبود. چه «نتانیاهو» بارها حضور در محافل بین‌المللی بویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به فرصتی برای حمله دیپلماتیک به ایران تبدیل کرده بود و می‌کوشید اهداف ایران‌ستیزانه خود را دنبال کند.

 

برشپ

حساب کاربری رهبر انقلاب:
نتوانستند حتی گروه حماس را به زانو دربیاورند
حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره و استقبال گسترده نمایندگان امریکا از او بازتاب گسترده‌ای در سطح محافل خبری و سیاسی جهان داشت. در همین راستا رسانه KHAMENEI.IR جمله‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به زبان عبری در صفحه ایکس (توئیترسابق) منتشر کرد. رهبر انقلاب تأکید کردند: قدرت مقاومت روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهد. آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: یک دستگاه باعظمت نظامی، سیاسی و اقتصادی مثل امریکا پشت سر صهیونیست‌ها با گروه حماس دارند می‌جنگند و نتوانستند اینها را به زانو دربیاورند. همچنین مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب نیز نسبت به این اتفاق ابراز انزجار کرد. رئیس‌جمهور منتخب در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به حضور و سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره امریکا نوشت: «نه جنایت کشتن مردم بی‌گناه و کودکان بی‌پناه را می‌توان نادیده گرفت و نه جنایتکار را می‌توان با تشویق ایستاده تطهیر کرد. خون بی‌گناه هیچ‌گاه ظالم را رها نمی‌کند. «و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.»

جستجو
آرشیو تاریخی