خبر

درخشش جوانان آزادکار در آسیا
9 مدال در 10 وزن
تیم ملی کشتی آزاد جوانان هم بعد از فرنگی، قهرمان آسیای تایلند شد؛ با 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز. رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا 2 و 3 مرداد در شهر سیراچا کشور تایلند برگزار شد. شاگردان غلامرضا محمدی توسط علی خرمدل در وزن 65 کیلوگرم، علی کرم‌پور در وزن 70 کیلوگرم، علی رضایی در وزن 74 کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در وزن 97 کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم مدال طلا، مجید باقری در وزن 79 کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی در وزن 86 کیلوگرم مدال نقره و علی مؤمنی در وزن 57 کیلوگرم و امیررضا دلیری در وزن 92 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. در رده‌بندی تیمی، ایران با 201 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم‌های قزاقستان با 150 و ازبکستان با 136 امتیاز دوم و سوم شدند.


پیش بینی 4 طلا برای ایران
یکی از سایت‌های خارجی پیش‌بینی کرده؛ کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۹ مدال می‌گیرد که چهار مدالش به رنگ طلا است. بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با افتتاحیه عصر فردا، رسماً شروع می‌شود. در این پیش‌بینی سهم ایران ۹ مدال است که در آن ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ برنز تعیین شده است. در این پیش‌بینی امریکا، چین و بریتانیا در رده‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند و ۳۹ مدال طلا، ۳۷ مدال نقره و ۴۷ مدال برنز برای امریکا پیش‌بینی شده است.
 

شناگران چینی بیشترین
تست دوپینگ را دادند
 طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های آبی، آمارها نشان می‌دهد شناگران چینی بیشترین تست دوپینگ را قبل از المپیک پاریس داده‌اند. در مجموع ۲۱۴۵ تست دوپینگ از ورزشکاران رشته‌های آبی گرفته شده که شناگران چینی در این دوره بیشترین آزمایش را دادند، چرا که 31 شناگر چینی در پاریس حضور دارند که هر کدام حداقل 10 بار توسط World Aquatics به طور متوسط 13 تست داده‌اند. این نهاد بین‌المللی در مجموع 418 آزمایش از این برنامه را انجام داده است. همه شناگران چینی حداقل 8 بار در خارج از مسابقه توسط
World Aquatics مستقل از بقیه سازمان‌های ضددوپینگ و با استفاده از یک آزمایشگاه معتبر WADA مستقر در اروپا آزمایش شده‌اند. شناگران استرالیایی به طور متوسط 4 بار در مدت مشابه و شناگران ایالات متحده نیز به طور متوسط 6 بار آزمایش شده‌اند.
 

کشتی ایران با 47 مدال پرافتخارترین
کشتی آزاد و فرنگی ایران با مجموع ۱۱ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۲۱ برنز و ۶۲ درصد مجموع مدال‌های ورزش ایران، پرافتخارترین رشته ورزشی کشورمان در تاریخ المپیک است. از المپیک ۱۹۴۸ لندن که به اولین حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک برمی‌گردد تاکنون ۳۸ مدال را آزادکاران در المپیک گرفته‌اند که شامل ۷ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۷ برنز می‌شود. سهم کشتی فرنگی نیز ۹ مدال شامل ۴ طلا، یک نقره و ۴ برنز بوده است.
 

فردا آخرین گروه به پاریس می‌رود
چهارمین و آخرین گروه کاروان ورزشی ایران، صبح فردا به پاریس پرواز می‌کند. قرار است ورزشکاران دوچرخه‌سواری و دوومیدانی راهی پاریس شوند، البته حسن تفتیان دونده 100 متر المپیکی که در اردوی پاریس زیر نظر مربی جامائیکایی‌اش تمرین می‌کرد، دیروز وارد دهکده بازی‌ها شد. فرزانه فصیحی دومین دونده 100 متر المپیکی هم که در صربستان اردو زده، از همانجا راهی پاریس می‌شود. علی آقا میرزایی و محمد نبی رضایی قایقرانان کایاک و کانو کانادایی هم که این روزها در ایتالیا اردو زده‌اند، سه‌شنبه از ایتالیا به پاریس می‌روند و وارد دهکده می‌شوند. با این حساب رضا علیپور سنگنورد المپیکی هم بامداد سه‌شنبه همراه مربی‌اش به پاریس می‌رود.


قوانین حمل پرچم در المپیک
برگزارکنندگان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، برای حمل پرچم در این مسابقات قوانین و مقرراتی را وضع کرده‌اند. وب‌سایت رسمی مسابقات اعلام کرده آوردن پرچم‌ کشورهایی که ورزشکاران آنها به طور انفرادی و بی‌طرف شرکت می‌کنند -اعم از پرچم‌های فعلی و تاریخی- و هر شیء دیگری که ممکن است به این کشورها مرتبط باشد، در همه سایت‌های رسمی المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع است. به عبارت دیگر، فقط پرچم رسمی کشورهایی که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند، در این بازی‌ها مجاز است و پرچم‌ها نباید دسته داشته باشد که موجب آزار تماشاگران و دیگر افراد شود. به این ترتیب، برافراشتن پرچم کشورهای روسیه و بلاروس در بازی‌ها ممنوع است، چرا که این کشورها در المپیک غایب هستند و ورزشکاران آنها تحت پرچم بی‌طرف رقابت خواهند کرد. برافراشتن پرچم فلسطین در مسابقات مجاز است زیرا این کشور کاروان دارد. این در حالی است که حین عبور مشعل المپیک از پاریس، پلیس به یکی از تماشاگران که پرچم فلسطین را به همراه داشت، تذکر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی