22 بازیکن رئال مادرید برای شش جام کافی نیست

ریسک بزرگ قهرمان

رئال مادرید پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند، بیشتر به خاطر اینکه در نهایت پس از شش سال انتظار توانستند کیلیان امباپه را به خدمت بگیرند. اندریک هم آمده و این دو بازیکن می‌توانند نقش پررنگی در فصل 2025-2024 تیم کارلو آنچلوتی ایفا کنند. سفیدها همچنین می‌خواستند لنی یورو را نیز جذب کنند اما چند روز قبل رسماً این فرصت را از دست دادند و با وجود آنکه رئال مادرید انتخاب اول این مدافع بود، با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد که پیشنهاد 70 میلیون یورویی‌اش را لیل پذیرفت و با توجه به اینکه تنها یک سال از قراردادش باقی مانده بود، کار عاقلانه‌ای انجام دادند.
چند بازیکن هم از تیم جدا شده‌اند، تونی کروس و ناچو فرناندس به پایان قراردادشان رسیده‌اند، اولی اعلام بازنشستگی کرد و دومی راهی القادسیه شد. خوسلو هم برای مرحله بعدی فوتبالش به قطر رفت. رافا مارین هم که گزینه جانشینی ناچو در تیم اول باشگاه بود، با 12 میلیون یورو به ناپولی فروخته شد.
کپا آریسابالاگا با پایان مدت قرارداد قرضی‌اش به چلسی برگشت و همه این جدایی‌ها به معنای آن است که رئال مادرید برای فصل بعد در تیم اول خود تنها 22 بازیکن دارد. آنطور که روزنامه آ.اس گزارش داده قرار نیست فعالیت دیگری در فصل نقل و انتقالات انجام بدهند؛ کپا شاید برگردد، اگر آندری لونین فروخته شود اما این، اندازه تیم را بزرگتر نمی‌کند.
نباید فراموش کرد رئال مادرید در فصل پیش رو در شش جام بازی می‌کند: لالیگا، جام حذفی اسپانیا، سوپرجام اسپانیا، سوپرجام اروپا، لیگ قهرمانان و جام جهانی باشگاه‌ها که قرار است با فرمت جدیدی در تابستان آینده با حضور 32 تیم برگزار شود. ممکن است تیم آنچلوتی بیش از 70 بازی انجام بدهد و احتمال مصدومیت هم هست بنابراین اتکا به چنین تیم کوچکی، ریسک بزرگی است.
مرکز دفاع جایی است که رئال مادرید می‌تواند یک بازیکن به آن اضافه کند. در حال حاضر چهار بازیکن در این پست دارند، آنتونیو رودیگر، ادر میلیتائو، داوید آلابا که تا حدود سه ماه دیگر مصدوم خواهد بود و خسوس وایخو که فصل قبل در دوره قرضی حضور در تیم سقوط کرده گرانادا به ندرت به بازی گرفته شد. اورلین شوامنی هم آنجا می‌تواند بازی کند اما در این پست راحت نیست. رئال تنها در صورتی مدافع میانی می‌خرد که بازیکن باکیفیت و ارزانی پیدا کند اما این کار ضروری است. باید خیلی در مورد مصدومیت‌ها خوش‌شانس باشند که با این تیم محدود به مشکل نخورند، چیزی که فصل قبل اتفاق نیفتاد. قابل درک است که فلورنتینو پرس بعد از ناکامی در جذب یورو، نمی‌خواهد دوباره فعالیت کند اما اینکه گزینه‌های آنچلوتی در فصل پیش رو محدود باشد، ریسک بزرگی است. فقط به این دلیل که در فصل 2024-2023 با یک تیم کوچک به خواسته خود رسیدند، تضمینی برای موفقیت دوباره‌شان نخواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی