صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هجده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هجده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

مهر- سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از نامگذاری سرمحیطبانی رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه به نام شهید جمهور خبر داد و گفت: شهید والا مقام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بی‌وقفه و خستگی ناپذیر در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران قدم برمی‌داشت و این نامگذاری موجب ترویج فرهنگ ایثار و خدمت‌رسانی می‌شود.
 
میراث آریا - تفاهمنامه ساماندهی حضور طبیعت‌گردان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست فی‌مابین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان امضا شد. به‌موجب این تفاهمنامه بسته‌های سرمایه‌گذاری در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست استان سمنان قرار خواهد گرفت.
 
ایرنا- محمد محمودی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهارباغ استان البرز گفت: تمام ۸۰ واحد تولیدی صنعتی مستقر در این شهرستان به سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی مجهز شدند. یکی از برنامه‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست پایش مستمر تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی است که این امر در چهارباغ دنبال می‌شود. تمام واحدهای صنعتی چهارباغ هر سه ماه یک بار ملزم به خوداظهاری در خصوص خروجی دودکش‌ها و تصفیه فاضلاب‌ها از طریق آزمایشگاه معتمد محیط زیست هستند.
 
ایسنا- کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، رالی تور گردشگری موتورسیکلت‌های ادونچر(ماجراجویی) را در مسیر ایران ـ ترکیه برگزار می‌کند. این رالی از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ از محل موزه خودروهای تاریخی تهران در بزرگراه شهید فهمیده با حضور ۱۲ نفر از موتورسواران حرفه‌ای عضو «کلوپ گردشگری با موتورسیکلت» حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، آغاز می‌شود. شرکت‌کنندگان پس از آغاز سفر ۱۵ روزه خود، به شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی، سپس شهر خوی در استان آذربایجان غربی می‌روند و از گذرگاه مرزی رازی، ایران را ترک خواهند کرد.

ایلنا- امین کوگانی، معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: امسال استاندار دستور افزایش غرفه‌های فروش صنایع‌دستی به خصوص در مرز خسروی را داده است. سال گذشته ۱۵۰ غرفه صنایع‌دستی از کنگاور تا قصرشیرین برپا شده بود که توانستیم ۸ میلیارد تومان فروش را ثبت کنیم.

مهر- حسن تیموری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابرکوه گفت: چهار قطعه بلدرچین وحشی زنده و مقادیری تور مخصوص زنده‌گیری پرندگان و قفس و ابزار شکار از متخلف شکار و صید، کشف و ضبط شد. با هماهنگی دادستان شهرستان ابرکوه، بلدرچین‌های وحشی کشف شده از شکارچی توسط محیطبان اکرمی در طبیعت رها شدند.
 
دانشجو- سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان در نشست با مدیران عالی رتبه قضایی مرکز استان گلستان خواستار تداوم حمایت‌های معنوی و قانونی دستگاه قضایی با مدیریت شهری شد و گفت: هم‌اکنون ۱۷ پروژه سرمایه‌گذاری فعال در شهر داریم که ارزش ریالی آنها به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که عدد قابل توجهی است.
 
ایلنا- علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی گفت: پرونده اولیه ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» که در گذشته تهیه شده بود، در فرایند بررسی کمیته میراث جهانی با ملاحظات محتوایی روبه‌رو شد. پس از آن در معاونت میراث فرهنگی، کمیته‌ای برای بررسی و اتخاذ راهکار با مشارکت متخصصان مرتبط و تهیه‌کنندگان پرونده اولیه تشکیل شد. در این کمیته پرونده با تغییراتی روبه‌رو شد و پرونده جدید در دستور کار اجلاس آتی ثبت‌جهانی قرار گرفت.
 
میراث آریا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با صدور حکمی سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی شهرستان سراوان را منصوب کرد. بهروز بردبار سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان شد.
 
ایلنا- رضا شایسته، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از پلمب یک واحد آسیاب و پلاستیک شویی در این شهرستان توسط کارشناسان این اداره خبرداد وگفت: با توجه به پایش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره از حوزه استحفاظی و شناسایی واحد غیر مجاز و آلاینده، این واحد متخلف علیرغم صدور اخطاریه محیط زیستی به منظور رفع آلایندگی و اعطای مهلت مناسب وعدم توجه متصدی واحد به اخطاریه‌های ابلاغی، با توجه به آلودگی منطقه و نارضایتی شهروندان، تعطیل و پلمب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی