نشست محرمانه تل‌آویو، واشنگتن و ابوظبی درباره مرحله پساجنگ غزه

 وبگاه آکسیوس و وب سایت عبری واللا از یک نشست سری سه جانبه میان امریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای مذاکره درمورد «سرنوشت غزه پس از جنگ» به میزبانی عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات خبر دادند.
در این گزارش آمده است: در این نشست مخفی که پنجشنبه گذشته برگزار شد، تصریح شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در حال درک این موضوع است که درمورد برنامه مدیریت غزه پس از جنگ باید رویکرد واقع بینانه‌تری اتخاذ کند.
سایت واللا گزارش داد: امارات اعلام کرد آماده است تا بخشی از نیروی بین‌المللی اعزامی به غزه باشد، مشروط بر اینکه این نیروی بین‌المللی به دعوت رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین وارد غزه شود.
واللا همچنین مدعی شد: امارات می‌خواهد بخشی از راه‌حلی در غزه باشد که شامل حماس نباشد اما از سوی دیگر، تا حد زیادی هم با رهبری فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف است. امارات نام «سلام فیاض» نخست‌وزیر سابق فلسطین را که مخالف «محمود عباس» رئیس کنونی تشکیلات خودگردان فلسطین است برای انجام «اصلاحات ضروری» پیشنهاد کرد. به تازگی تمامی فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در صورت حصول توافق برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا، ارتش می‌تواند ظرف ۶ هفته اول از قرارداد احتمالی به شکل کامل از نوار غزه عقب‌نشینی کند.