بررسی آخرین وضعیت استادیوم پیر پایتخت با حضور نمایندگان قرمز و آبی

ورزشگاه آزادی اسیر گرد و غبار بازسازی

مراحل آماده سازی، تعمیر و تجهیز ورزشگاه اول کشورمان براساس اولویت‌های AFC در حال انجام است، ورزشگاهی که امسال میزبانی‌های مهمی همچون مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026، لیگ نخبگان آسیا و لیگ برتر را در پیش دارد و باید برای این میزبانی‌ها آماده شود. زمان در بحث آماده‌سازی ورزشگاه آزادی اهمیت زیادی دارد چرا که این ورزشگاه باید حدود 45 روز دیگر آماده نخستین بازی تیم ملی در مرحله سوم انتخابی جام جهانی شود. این در حالی است که لیگ برتر حدود 25 روز دیگر آغاز می‌شود که البته راهکار مسئولان برای بازی‌های آغازین لیگ برتر ورزشگاه تختی است؛ هرچند این ورزشگاه هم حال و روز خوشی ندارد.
 در این بین در هفته‌های گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص شرایط نامساعد آزادی مطرح شد و درست در همان مقطع برخی از رسانه‌ها عکس‌هایی از آخرین تغییر و تحولات این ورزشگاه کهنه‌کار منتشر کردند که این تصاویر نشان می‌داد کار تعمیر و بازسازی آزادی قطعاً زمانبر خواهد بود. در این شرایط دیروز سومین جلسه بررسی چالش‌های میزبانی این ورزشگاه برگزار شد و در حاشیه این جلسه، در حالی عکس‌هایی از حضور مسئولان ورزش کشورمان و نمایندگان تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی منتشر شد که در پشت این عکس‌ها حضور لودر، ماشین حمل سیمان و گرد و خاک در بخشی از این ورزشگاه دیده می‌شود که این موضوع نگرانی هواداران فوتبال را دوچندان کرد.
 کار تعمیر سکوهای ورزشگاه آزادی از فصل گذشته آغاز شد و این موضوع باعث شد تا این ورزشگاه شاهد محدودیت حضور هواداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس در بازی‌های خانگی باشد. لیگ برتر 12 خردادماه به پایان رسید و در آن مقطع مسئولان مربوطه می‌توانستند کار تعمیر و بازسازی را با سرعت آغاز کنند تا امروز با تهدید از دست رفتن میزبانی مواجه نشوند. موضوعی که به آن اهمیت داده نشد تا کار به برگزاری جلسات پی در پی و اما و اگرهای بسیار کشیده شود.

 

برش

هشدار جدی تاج درباره ورزشگاه آزادی
شاید بازی‌های خانگی تیم ملی سه بر صفر علیه ما اعلام شود

سومین جلسه بررسی چالش‌های میزبانی ورزشگاه آزادی دیروز با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد. در ابتدای این جلسه اعضا گزارشی از آخرین وضعیت بهسازی ورزشگاه‌ آزادی و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه کردند. همچنین در مورد الزامات مورد نیاز برای تجهیز ورزشگاه آزادی مطابق استانداردهای فیفا و AFC بحث و گفت‌وگو شد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای این جلسه در خصوص آخرین تحولات ورزشگاه آزادی گفت: «صندلی‌های تماشاگران در ورزشگاه آزادی خریداری شده و بزودی در قسمت‌های مختلف سکوها نصب خواهد شد. بخش‌های VIP، CIP و جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی باید بازسازی شوند و این موضوع برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار اهمیت دارد. ما باید هرچه سریع‌تر این بخش‌ها را مطابق دستورالعمل‌ها بازسازی کنیم تا مشکلی برای میزبانی در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشیم.»  رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه پیشنهاد داد تا زمان آغاز مسابقات ستادی متشکل از نمایندگان باشگاه‌ها، شرکت توسعه تجهیز و فدراسیون فوتبال تشکیل شود تا هر روز از روند آماده‌سازی ورزشگاه‌ها گزارشی تهیه شود. تاج تأکید کرد: «حضور در این جلسات برای باشگاه‌ها الزامی است تا در جریان جزئیات قرار بگیرند و دیگر خبری از مشکلات هم نباشد.» او افزود: «در ورزشگاه آزادی کارهای اصولی و منطقی انجام شده است. بحث معماری، CIP، VIP و جایگاه خبرنگاران هم باید تجهیز شود. نور استادیوم اکنون کافی است. قرار است از ۲ اسکوربورد استفاده شود. بجز قبلی، یک اسکوربورد جدید هم کار گذاشته می‌شود.»  رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «ممکن است به هر دلیلی ورزشگاه آزادی به بازی اول تیم ملی مقابل قرقیزستان نرسد. هرچند در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنیم‌ اما اگر نرسید، باید برنامه‌ریزی جدیدی برای ورزشگاه‌های جایگزین داشته باشیم. اگر نتوانیم بازی‌ها را بموقع برگزار کنیم، ۳۰۰ هزار دلار جریمه می‌شویم و حتی ممکن است مانند بازی کره‌شمالی و ژاپن ۳ بر صفر بازنده شویم.»  او بیان داشت: «باید ورزشگاه تختی را هم جایگزین داشته باشیم. امروز ستادی را با حضور مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، تیم ملی و استقلال و پرسپولیس تشکیل می‌دهیم که اعضایش موظف هستند شنبه، یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ۳ جلسه مفصل داشته باشند. باید گزارش کار را به من، وزیر ورزش و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز ارائه بدهند.»

جستجو
آرشیو تاریخی