فعلاً در مورد تیم ملی صحبت نمی‌کنیم

جلالی: امیدوارم کمیته فنی «کشک» نباشد

محمد محمدی سدهی / فدراسیون فوتبال دیروز از عضویت امیر قلعه‌نویی در کمیته فنی خبر داد. این در حالی است که مجید جلالی، پیشکسوت فوتبال کشورمان اواخر سال گذشته با حفظ سمت خود (مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور) به‌عنوان رئیس این کمیته معرفی شد و حالا سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در کنار جلالی در کمیته فنی حضور خواهد داشت.
مجید جلالی در خصــــــــــوص حضور قلعه‌‎نویی در کمیته فنی به «ایران‌ورزشی» می‌گوید: «حدود 3 ماه پیش مسئولیت کمیته فنی را برعهده گرفتم و حالا هم فدراسیون اعضای جدید این کمیته را معرفی می‌کند که یکی از این اعضا سرمربی تیم ملی است. کمیته فنی شاخصه‌های مربیان را در تمام سطوح مشخص و براساس آن مربیان را انتخاب می‌کند، علاوه بر این کمیته فنی نقش نظارت بر تمامی تیم‌های ملی را نیز برعهده دارد.»
هر زمان صحبت از کمیته فنی می‌شود، جمله معروف علی پروین، پیشکسوت فوتبال را به یاد می‌آوریم، که در خصوص این کمیته عنوان داشت که کمیته فنی «کشک» است. رئیس کمیته فنی در این خصوص بیان می‌کند: «امیدوارم که این گونه نباشد. مسئولیت اعضای کمیته فنی مشخص است و اعضا براساس وظایفی که برعهده دارند، در این کمیته فعالیت می‌کنند.»
مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور در خصوص برنامه جامع 12 ساله برای فوتبال ایران می‌گوید: «این برنامه در حال نهایی‌شدن است و این برنامه یک هفته بعد از تأیید رئیس فدراسیون روی سایت فدراسیون فوتبال بارگذاری خواهد شد. هدف ما این است که نظرات جامعه فوتبال را بدانیم و اشکالات این برنامه را ترمیم کنیم. در این برنامه در حوزه‌های مختلف فوتبال از جمله آموزش، جوانان و... برنامه‌ریزی شده است و می‌تواند چراغ راه فوتبال‌مان باشد.»
جلالی در خصوص این برنامه می‌افزاید: «این 12سال را به 3 بخش4 ساله تقسیم کردیم که بخش اول تغییر است و بخش‌های دیگر هم به پیشرفت و موفقیت اختصاص دارد. علاوه بر این برای هر کدام از این 4 سال برنامه یکساله داریم و این برنامه‌ها را اجرا خواهیم کرد. درخواست من از جامعه فوتبال این است که در این مسیر به ما کمک کنند. دغدغه اصلی من در خصوص برنامه جامع فوتبال اجرا است چرا که ما در این مورد ضعف‌هایی داریم. البته برای رفع این دغدغه هم راه‌هایی را پیش‌بینی کردیم تا در صورت تغییرات افراد مسئول در فدراسیون فوتبال، این برنامه اجرا شود.»
رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص شرایط تیم ملی بیان می‌کند: «تمرینات تیم ملی برنامه‌ریزی شده است و این تمرینات در فیفادی‌ها به صورت منظم برگزار خواهد شد. در حال حاضر تلاش تمامی اعضای تیم ملی کسب نتیجه در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 است. البته صلاح نیست تا در مورد تیم ملی صحبت کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی