باید زودتر قید بیرانوند را می‌زدند

عزیزیان: پرسپولیس برای آسیا گلر خارجی می‌خواهد

سعید عزیزیان دروازه‌بان اسبق پرسپولیس می‌گوید، جهت حضور در آسیا دروازه‌بان خارجی برای پرسپولیس بهترین گزینه است.
 
بعد از جدایی بیرانوند پرسپولیس نتوانسته دروازه‌بان ششدانگی به خدمت بگیرد. در این رابطه چه نظری دارید؟
جدایی بیرانوند اصلاً به شکل خوبی انجام نشد و این دروازه‌بان خارج از عرف معمول در فوتبال و رویه‌ای که باشگاه در خصوص بقیه بازیکنانش داشت، خواهان پول بود که این امر در عمل شدنی نبود. به نظرم باشگاه در این خصوص مقصر نیست هر چند باید زودتر قید این دروازه‌بان را می‌زد و برای جذب دروازه‌بان جدید اقدام می‌کرد. معتقدم گوهری دروازه‌بان خیلی خوبی است همین‌طور رفیعی که او هم فصل قبل درخشش خوبی از خود در لیگ نشان داد اما به نظرم پرسپولیس برای اینکه خیالش از دروازه در لیگ نخبگان راحت شود حتماً باید سنگربان خارجی به خدمت بگیرد. من شنیده بودم دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان که دروازه‌بان خیلی خوبی هم هست و بازی‌های او را دیده‌ام، قرار است به پرسپولیس بیاید اما به یکباره نمی‌دانم چطور شد که حضور این دروازه‌بان در تیم میسر نشد و هنوز هم که هنوز است، باشگاه نتوانسته در زمینه جذب دروازه‌بان موفق عمل کند. قطعاً مدیرعامل باشگاه باید زودتر تصمیم بگیرد و دروازه‌بان خوب خارجی جذب کند.
قبول دارید که هیچ دروازه‌بانی جز بیرانوند نمی‌تواند شرایط خیلی خوبی را برای پرسپولیس به وجود بیاورد؟
نه، قبول ندارم چون فقط بیرانوند نبوده که در بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس مؤثر بوده بلکه مدافعان خوبی در تیم بوده‌اند که اجازه ندادند فشار زیادی به پرسپولیس وارد شود ضمن اینکه ما نباید فراموش کنیم بیرانوند فصل قبل در چند بازی اشتباهات خیلی بدی داشت؛ مثلاً در بازی برگشت مقابل استقلال خوزستان او گل‌های خیلی بدی خورد یا در چند بازی هم مقصر اصلی گل‌های خورده بود. اما جدا از مدافعان خوب، در تیم پرسپولیس هافبک‌ها و مهاجمان بسیار خوبی هم حضور داشتند که مثلاً در همان بازی مقابل استقلال خوزستان موفق شدند کار را درآورند و بازی باخته با سه گل اختلاف را به برد چهار بر سه تبدیل کنند که در حساس‌ترین مقطع لیگ واقعاً کاری بزرگ بود.
متأسفانه الان ما در فوتبال‌مان با کمبود حضور بازیکن خارجی هم مواجه شده‌ایم!
وقتی ما در فوتبال‌مان خیلی از چیزها مانند سقف بودجه را نمی‌توانیم رعایت کنیم، مشخص است که مسائلی مانند کمبود سهمیه خارجی هم پیش می‌آید. به نظرم اگر حضور بازیکنان خارجی مثلاً در مورد دروازه‌بان‌ها آزاد شود، قیمت دروازه‌بان‌ها شکسته شده و با حضور دروازه‌بان‌های خارجی باکیفیت واقعاً فوتبال ما رشد می‌کند؛ چه بسا که دیدیم حضور بازیکنان ازبکستانی مانند ماشاریپوف و اورونوف چقدر به تیم‌های ما کمک کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی