دیگه‌چه‌خبر؟

لغو یک انتصاب در مناطق آزاد به دستور مخبر
 خبر اول اینکه، انتشار یک خبر به شایعاتی که هفته گذشته پیرامون انتصاب‌هایی در مناطق ویژه اقتصادی مطرح شده بود، پایان داد.
به گزارش ایسنا،  کاوه اشتهاردی دستیار ویژه سرپرست ریاست‌جمهوری روز گذشته از تعویق جلسه شورای مناطق آزاد و ملغی شدن یک انتصاب در یکی از مناطق ویژه اقتصادی به دستور محمدمخبر سرپرست ریاست جمهوری خبر داد و نوشت:  «بعضی موضوعات که این روزها در فضای مجازی آمده، مشکل آن از قبل با تدبیر حل شده اما برخی به انتشار خبرش اصرار دارند.
جلسه شورای مناطق آزاد بنا به دستور دکتر ‎مخبر تعویق، انتصاب یکی از مناطق ویژه اقتصادی ملغی و احکام دیگری با دقت پیگیری شده است. تصمیمات لازم مطابق قانون و بدون حاشیه گرفته شده و می‌شود.»

ترامپ: ایرانی‌ها در 2.5 سال گذشته
پول درآوردند
 خبر دیگر اینکه، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه رقابت‌های ریاست جمهوری امریکا بار دیگر مواضع خود را درباره ایران تکرار کرد.
او با ادعای مؤثر بودن سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مدعی شد که ایران هیچ پولی نداشت اما حالا ۲۵۰ میلیارد دلار دارد و آنها تمام این مبلغ را طی ۲ سال‌ونیم گذشته به دست آورده‌اند.
ترامپ با اشاره به تمدید اخیر معافیت از تحریم‌های ایران برای عراق توسط دولت بایدن گفت: دولت بایدن برای تهران معافیت تحریمی صادر کرده است. نامزد حزب جمهوری‌خواه با دفاع از سیاست‌های تحریمی خود علیه ایران گفت: من به چین و دیگر کشورها گفته بودم که اگر از ایران چیزی بخرید، به شما اجازه هیچ تجارتی را در امریکا نخواهم داد.
ترامپ درحالی مدعی است که سیاست فشار حداکثری‌اش علیه ایران موفق بوده است که به اعتراف قریب به اتفاق مقام‌های غربی و محافل رسانه‌ای غرب؛ ایران در سال‌های اخیر توانسته با سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها و تنوع‌سازی سیاست خارجی خود، تا سطح زیادی زیان‌های حاصل شده از تحریم‌های امریکا را جبران مافات و آنها را بی‌اثر کند.

حضور مادورو در کارزار انتخاباتی
با خودروی ایرانی
 شنیدیم که، روز گذشته ویدئویی از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و همسرش در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد وی برای رفتن به محل سخنرانی مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری از خودروی ایرانی تارا استفاده کرده است.  به گزارش تسنیم، مردم و بازار ونزوئلا استقبال قابل توجهی از خودروهای ایرانی داشته‌اند.

نرم‌افزار ایرانی فرودگاه امام را  از اختلال جهانی مصون کرد
 دست آخر اینکه، بر اساس آنچه رسانه‌های دنیا اعلام کرده‌اند،‌ بسیاری از فرودگاه‌های مهم جهان به دلیل مشکل نرم افزاری در سیستم‌های مایکروسافت،‌ دچار اختلال در ارائه خدمات به مسافران خود شده‌اند. با این‌حال مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی دراین باره اعلام کرد: فرودگاه امام خمینی به دلیل استفاده از نرم‌افزار دانش‌بنیان داخلی، از اختلال پیش‌آمده در فرودگاه‌های جهان به دلیل مشکلات مایکروسافت، مصون ماند. سعید چلندری درخصوص این مصونیت افزود: فرودگاه امام خمینی با وجود اینکه 80 درصد پروازهای خارجی را ارائه می‌کند،‌ خوشبختانه هیچ مشکلی نداشته و خدمات این فرودگاه به شکل طبیعی به مسافران ارائه می‌شود. وی اظهار داشت: از 1.5 سال گذشته با کمک یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی نرم افزاری تهیه شد و سیستم‌های پذیرش مسافر در این فرودگاه با این نرم افزار انجام می‌شود و مشکلی ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی