از گوشه و کنار ایران

شهادت افسر پلیس سراوان به دست اشرار مسلح
اشرار مسلح در حمله ناجوانمردانه به مأموران گشت پلیس سراوان یکی از مأموران را به شهادت رساندند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان اعلام کرد: شامگاه پنجشنبه سرنشینان یک دستگاه سواری پژو پارس مسلح به سلاح گرم اقدام به ترور کور و ناجوانمردانه واحد گشت پلیس شهرستان سراوان کردند که منجر به مجروح شدن ۲ نفر از کارکنان انتظامی شد.
بلافاصله کارکنان انتظامی به تعقیب آنان پرداخته اما اشرار با استفاده از شرایط محیطی متواری شدند.
 مجروحان پس از انتقال به مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند که متأسفانه سروان «محمود مطهری» علیرغم تلاش کادر درمانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. اشرار مسلح همچنان تحت تعقیب هستند.
 
رئیس سابق زندان ایلام غرق شد
 فرماندار شهرستان سیروان از غرق شدن رئیس سابق زندان مرکزی ایلام در رودخانه سیمره و پیدا شدن جسد او بعد از ۲ ساعت جست و جو خبر داد.
 محمدباقر شریفی گفت: صفدر فولادی، رئیس سابق زندان مرکزی ایلام و از کارکنان زندان‌های استان عصر پنجشنبه حوالی ساعت ۱۸ به علت قرار گرفتن در ناحیه عمیق رودخانه سیمره غرق شد. این حادثه در ۱۵ کیلومتری شهر لومار مرکز شهرستان سیروان در محدوده روستاهای «چَم جنگل و ظهیری» رخ داد که به محض اطلاع از این حادثه، نیروهای هلال احمر و اورژانس و سایر نیروهای امدادی در محل حضور یافتند.
 فرماندار سیروان تصریح کرد: پس از حدود ۲ ساعت تلاش، جسد او توسط نیروهای مردمی و عوامل امدادی در پایین دست محل غرق شدگی در رودخانه سیمره پیدا و از آب گرفته شد. علت حادثه در دست بررسی است.
 
برخورد مرگبار تیبا با یک خانواده
برخورد یک دستگاه خودروی سواری تیبا با عابران پیاده در مسیر فرعی روستای آینه از توابع بخش مرکزی شهرستان سرپل‌ذهاب منجر به فوت سه نفر و مصدوم شدن هشت نفر دیگر شد.
«برومند نظری» فرمانده پلیس راه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: حدود ساعت ۲ بامداد پنجشنبه گذشته اعضای یک خانواده در حال پیاده‌روی کنار جاده روستا بودند که ناگهان یک دستگاه خودروی سواری تیبا با سرعت زیاد و به دلیل بی‌توجهی با آنها برخورد کرد. در این حادثه یک مرد جوان به همراه ۲ خواهر زاده‌اش (دختران نوجوان) در دم جان باخته و هشت نفر دیگر مصدوم شدند. مصدومان این حادثه به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب منتقل شدند که حال ۲ نفر دیگر وخیم گزارش شده است.

3 زن قربانی سبقت بیجای اتوبوس
 تصادف اتوبوس با تیبا در شهرستان سملقان، محور آشخانه به چمن بید منجر به فوت سه سرنشین خودروی تیبا شد.
سرهنگ پرویز رضایی معاون عملیات پلیس راه خراسان شمالی گفت: عصر پنجشنبه پس از اعلام یک مورد تصادف شدید بین خودروی تیبا و یک دستگاه اتوبوس در محور آشخانه-چمن بید (دوراهی زمان صوفی) بلافاصله عوامل پلیس راه و امداد و نجات هلال احمر به محل اعزام شدند.
 پس از حضور در سر صحنه تصادف، مشخص شد اتوبوس که از مشهد به مقصد گنبد در حال حرکت بوده، اقدام به سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ کرده و با خودروی تیبا دارای سه سرنشین خانم به صورت رخ به رخ برخورد کرد.
معاون عملیات پلیس راه خراسان شمالی با بیان اینکه بر اثر شدت جراحات وارده سه خانم سرنشین خودروی تیبا در دم فوت کردند، گفت: با شواهد موجود و با توجه به آسیب بالای خودروی تیبا، احتمال یافتن جسد یک کودک دیگر نیز در این تصادف وجود دارد.
 
متهمان حادثه تونل تنگ زاغ پای میز محاکمه
کیفرخواست پرونده متهمان حادثه آتش‌سوزی خودروها در تونل یک کیلومتری تنگ‌زاغ هرمزگان صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.
حمید روح‌الامینی دادستان عمومی و انـقلاب حاجی‌آباد استان هرمزگان گفت: پس از تکمیل تحقیقات و دریافت گزارش‌های کارشناسی در پرونده حادثه آتش‌سوزی تونل تنگ زاغ شهرستان حاجی آباد برای یک شخص حقیقی و ۲ شخصیت حقوقی کیفرخواست صادر شد.
میزان تقصیر هر یک از متهمان در کیفرخواست مشخص شده و پرونده متهمان پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است و انتظار می‌رود هر چه سریعتر منجر به صدور حکم شود.
یکشنبه اول مرداد ۱۴۰۲ دو دستگاه تریلی کشنده و تانکر حامل بنزین که در یک مسیر در حرکت بودند با یکدیگر برخورد کرده و خودرو حامل سوخت دچار حریق شد.
 به دلیل انفجار تانکر در تونل تنگ زاغ 8 خودروی دیگر نیز آتش گرفتند که بر اساس آمار رسمی در این حادثه پنج نفر جان باختند و تعدادی نیز مجروح شدند و هزار میلیارد ریال نیز خسارت مادی برجا ماند.
تانکر حمل سوخت در ساعت منع تردد شبانه این خودروها، در جاده ترانزیتی در حال حرکت بود.

جمجمه زن گمشده در چاه پیدا شد
ماجرای گم شدن زنی جوان در شهرستان بم با کشف جمجمه اش در یک چاه و دستگیری 6 متهم پس از یک سال فاش شد.
سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام گم شدن یک خانم جوان در شهرستان بم  پرونده به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان سپرده و در بررسی‌های تخصصی مشخص شد این خانم یک سال قبل به سبب اختلافات مالی با چند نفر، ربوده شده و پس از پرداخت چند میلیارد تومان به آدم رباها از دست آنان رها شده است اما بعد از آن دیگر اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.  
کارآگاهان پلیس آگاهی کرمان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی سرانجام پس از یک سال دریافتند این خانم پس از رهایی از دست آدم‌ربایان توسط چند نفر دیگر به قتل رسیده و جنازه وی نیز پس از سوزانده شدن در بیابان‌های اطراف شهرستان به داخل چاهی انداخته شده است.
سرانجام با تلاش پلیس 6 متهم در این پرونده دستگیر شدند و ضمن اعتراف به قتل محل رها کردن جسد را لو دادند که تیم جنایی با حضور در محل جنایت موفق شد جمجمه مقتول را  که آثار گلوله روی آن وجود داشت از داخل چاه بیرون کشیده و برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کند.
متهمان انگیزه خود از این جنایت را اختلافات شخصی عنوان کرده و روانه زندان شدند . دو قبضه سلاح کمری و مقادیری مهمات نیز از متهمان کشف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی