دیگه‌چه‌خبر؟

آزادی حاجی ایرانی پس از 20 روز بازداشت
 خبر اول اینکه، حجت‌الاسلام سید کاظم روح‌بخش که ۲۰ روز قبل و پس از برگزاری مناسک حج در مدینه بازداشت شده بود، روز دوشنبه هفته جاری آزاد شد.
مقام‌های سعودی بدون اعلام علت بازداشت این حاجی ایرانی، شامگاه یکشنبه او را به دوبی فرستاده بودند.
همچنین تلاش برای آزادی باقی ایرانیان بازداشت شدهِ حج امسال در عربستان ادامه دارد. در همین راستا سیدکاظم روح‌بخش در کانال مجازی خود در پیام رسان ایتا از همراهان خود خواست: «با توجه به لزوم به ثمر نشستن تلاش‌های مستمر سفارت ایران جهت آزادی سایر زندانیان در عربستان، لطفاً بهانه به دست دشمن نداده و از بیان مطالب تحریک آمیز خودداری کنید.»

اعلام جرم علیه ناشران شایعه انفجار در حرم شاهچراغ
 خبر دیگر اینکه،  دستگاه قضایی علیه منتشرکنندگان شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) که امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داد، اعلام جرم کرد.
شامگاه دوشنبه، در ادعایی نادرست و خلاف واقعیت برخی افراد در فضای مجازی شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) را مطرح کردند.
در پی این ادعای نادرست که امنیت روانی جامعه را تحت تأثیر قرار داد، دستگاه قضایی علیه منتشر کنندگان این شایعه اعلام جرم کرد. همچنین دادستان عمومی و انقلاب شیراز درباره خبر منتشر شده در ارتباط با وقوع انفجار تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: صدای تیراندازی شنیده شده در اطراف حرم شاهچراغ (ع) مربوط به شلیک سهوی یکی از عوامل امنیتی بوده و بر اثر سهل انگاری رخ داده است. بحرینی همچنین گفته بود محدوده حرم در امنیت کامل است. سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه به محض وصول خبر یکی از معاونین دادستان شیراز و بازپرس ویژه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور یافتند گفت: ابعاد دقیق موضوع در دست بررسی است و در صورت کشف موارد دیگر از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رژیم صهیونیستی از بازداشت سه نفر به اتهام همکاری با ایران خبر داد
 دست آخر اینکه، رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل(شین‌بت) از بازداشت سه شهروند صهیونیستی طی دو هفته گذشته به اتهام انجام اقداماتی علیه امنیت ملی تحت هدایت مأموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران خبر داده است.
بنا بر این گزارش، یکی از مظنونان به نام الیملک استرن، از طریق پیام‌رسان تلگرام با پروفایلی به نام «آنا النا» در تماس بوده است. شخصی که این صهیونیست ۲۱ ساله ساکن بیت شمش در سرزمین‌های اشغالی با او در تماس بوده، از استرن خواسته که وظایف مختلفی از جمله آویزان کردن پوسترهایی در تل‌آویو، مخفی کردن پول در مکان‌های مختلف در اورشلیم و تل‌آویو و تحویل بسته‌هایی به درب خانه‌های غیرنظامیان صهیونیستی را انجام دهد؛ بسته‌هایی که حاوی سر بریده یک حیوان، سر بریده عروسک در کنار چاقو و پیام تهدیدآمیز بوده است. آتش‌ زدن جنگل نیز از جمله درخواست‌های پروفایل تلگرامی «آنا النا» از استرن بوده است.
مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی خبر دادند، استرن با انجام این درخواست‌ها، به استثنای ارتکاب قتل و آتش زدن جنگل موافقت کرده بود.
بنا بر اعلام شین‌بت، این شهروند صهیونیستی با ارز رمزنگاری شده دستمزد گرفته و دو صهیونیست دیگر را هم برای کمک در زمینه انجام مواردی مشابه استخدام کرده است.
شین‌بت در بیانیه‌ای که منتشر کرده، اعلام کرده است: «تماس با شهروندان اسرائیلی از طریق شبکه‌های اجتماعی با هویت دروغین روش شناخته‌شده سازمان‌های اطلاعاتی ایران است.»
دستگیری شهروندان صهیونیستی به جرم جاسوسی برای ایران موضوع جدیدی نیست. در سال‌های گذشته نیز دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از شناسایی و بازداشت جاسوس‌های وابسته به ایران خبر داده بودند. چه آنکه در سال گذشته دو اسرائیلی از اتهام جاسوسی برای ایران تبرئه شدند، در حالی که شخص دیگری به اتهامی مرتبط محکوم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی