سرپرست ریاست جمهوری از دو تکنیسین فداکار نیروگاه اهواز تقدیر کرد

حماسه‌سازان «رامین»

مهندسان نیروگاه در دمای 70 درجه سانتیگراد مانع خاموشی شهرهای خوزستان شدند

ایران‌زمین - دو مهندس نیروگاه رامین اهواز که در دمای 70 درجه بالای صفر و رطوبت 90 درجه با تعمیر نشتی کندانسور نیروگاه مانع از خروج نیروگاه از مدار و خاموشی گسترده در بخشی از شهرهای خوزستان شده بودند، این روزها به قهرمانان عرصه خدمت‌رسانی تبدیل شده‌اند. قهرمانانی که روز گذشته در سفر سرپرست ریاست جمهوری به خوزستان مورد تقدیر قرار گرفتند و لوح افتخار دریافت کردند.
محمد مخبر در در حاشیه آیین تجلیل از مهندسان نیروگاه رامین اهواز با اشاره به اینکه گسترش روحیه جهادی و ازخودگذشتگی کلید موفقیت کشور است، گفت: ایران در بخش نیروگاهی باوجود همه تحریم‌ها، روی پای خود ایستاده است و وجود روحیه جهادی میان مردم، صنعتگران، مهندسان و کارگران کشور موجب شده تا باوجود تحریم‌های گسترده، حرکت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت مختل نشود. دکتر محمد مخبر در این دیدار توسعه صنعتی کشور را مدیون تلاش مهندسین و کارشناسانی ماهر و مجرب دانست که افزون بر علم، دانش و مهارت، آراسته به زینت اخلاق، ایثار و فداکاری برای خدمت به مردم هستند. وی افزود: آنچه در مدیریت حادثه نیروگاه رامین اهواز شاهد بودیم، تنها نمونه‌ای از تلاش غیرتمندانه برای جلوگیری از خطر خاموشی گسترده در روزهای داغ تابستان و حفاظت از جان و مال مردم بود و این اقدام در سرتاسر کشور در حال تکرار است. سرپرست ریاست جمهوری تولید برق را موتور پیشران کشور دانست و افزود: اگرچه تلاش‌های بسیاری در دولت سیزدهم برای توسعه نیروگاه‌های حرارتی، سیکل ترکیبی، تجدیدپذیر و هسته‌ای انجام شده، اما رفع کامل ناترازی‌های گذشته نیازمند تداوم این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌های مختلف تولید است. وی با اشاره به نقش استان خوزستان در تولید ۱۵ درصد برق حرارتی، ۷۵ درصد برقابی و مدیریت یک‌سوم آب‌های سطحی کشور، توجه بیشتر به این حوزه را در استان ضروری دانست و گفت: ما برای جبران بخشی از ناترازی نیازمند مدیریت مصرف هستیم. مردم باید بدانند که تولید برق با چه میزان سختی در کشور انجام می‌شود و از این‌رو صرفه‌جویی در مصرف را جدی‌تر بگیرند.
 
خدمت به مردم ایران‌زمین
رضا خسروی یکی از مهندسان فداکار با بیان اینکه انجام تعمیرات در شرایط سخت را برای خدمت به مردم سرزمینم و در راه رضای خدا انجام داده‌ام، گفت: این اقدام کاری نبوده که هر پنج سال یا ۱۰ سال یک‌بار رخ دهد بلکه کاری با همین میزان سختی تقریباً هر ۶ ماه یک بار رخ می‌دهد که گاهی شرایط خفیف‌تر است.
وی ادامه داد: دمای اطراف توربین در حالت آماده به کار بیش از ۷۰ درجه و رطوبت به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. دمای داغ‌ترین چایی که نوشیدید ۶۵ درجه است. مهندسان، عملیات تعمیر نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز را ساعت ۹ صبح آغاز و ساعت ۳ شب فردا بدون لحظه‌ای توقف کار نیروگاه به اتمام رساندند. فراموش نکنیم، تولید برق آسان نیست، در گرمای بالای ۷۰ درجه فرزندان ایران در سنگر خدمت، فداکاری می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی