ایران در «ایران»

ابتلا به تب‌دنگی در مازندران گزارش نشد
ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشاهده پشه آئدس در برخی مناطق از جمله گیلان و شهرستان رامسر، گفت: تاکنون ابتلای افراد به بیماری تب‌دنگی در این مناطق و در استان گزارش نشده است.
فرهاد غلامی در نشست اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار پیشگیری بموقع از انتقال به سایر شهرهای همجوار شد و خاطرنشان کرد: باید فرصت خدمات بخش خصوصی و برون‌سپاری را جدی بگیریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر توجه جدی به مرجعیت علمی و حرکت دانشگاه از نسل دوم به نسل چهارم تأکید کرد و گفت: تسریع انجام مصوبات و اقدام فعالیت‌ها در مهلت زمانی تعیین‌شده ضروری است.

افزایش دو برابری حجم تردد زائران از مرز خسروی
کرمانشاه- مدیر پایانه مرزی خسروی از ۲ برابر شدن حجم تردد زائران از این مرز رسمی و بین‌المللی از ابتدای ماه محرم تا کنون در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
میثم پرهیخته با بیان اینکه در یک هفته اخیر ۹ هزار نفر از این مرز تردد کردند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع آمار زائرانی که از مرز خسروی عازم عراق شده یا به کشورمان وارد شده‌اند ۱۵۰ هزار نفر بود در حالی که این آمار طی مدت مشابه سال گذشته ۷۱ هزار نفر شامل زائران ایرانی و مسافران عراقی بوده است.
وی اظهارداشت: هم‌اکنون روزانه به طور میانگین یک هزار و ۵۰۰ نفر تا ۲ هزار نفر از مرز خسروی تردد می‌کنند که با نزدیک شدن به ایام اربعین تعداد زائرانی که از این مرز به عراق مشرف می‌شوند، افزایش می‌یابد.
مدیر پایانه مرزی خسروی اضافه کرد: هم‌اکنون زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زائران آماده است زائرانی که مرز خسروی را برای عزیمت به عتبات عالیات و کربلای معلی انتخاب می‌کنند بدون معطلی از مرز عبور کرده و عازم عراق شوند.
پرهیخته خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای ورود و خروج زائران به صورت انفرادی و کاروانی در این مرز وجود ندارد و تردد زائران در این مرز بین‌المللی شبانه‌روزی است ضمن اینکه خسروی نسبت به دیگر مرزها تردد زائران از نظر دمایی و آب و هوایی چند درجه خنک‌تر و مسیرهای منتهی به مرز نیز از ورودی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرز خسروی به صورت چهار بانده و مسیر نیز دارای مناظر طبیعی است.
وی تصریح کرد: سال گذشته مرز خسروی در ایام اربعین پذیرای حدود یک میلیون زائر بود و با توجه به شرایط مناسب و توسعه زیرساخت‌ها استقبال خوب زائران از این مرز برای سفر به عتبات عالیات را شاهد بودیم که پیش‌بینی‌ها افزایش ۲ برابری زائران از این مرز را در اربعین امسال داریم.

جستجو
آرشیو تاریخی