صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دادگاه در انتظار عناصر ضد‌ایرانی در لندن
 خبر اول اینکه، چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج مرزهای کشور در حالی برگزار شد که عده‌ای از افراد قصد اخلال در روند رأی گیری‌ها داشتند.
این افراد روبروی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران تجمع کردند و با فحاشی و اقدامات تحریک‌آمیز سعی داشتند تا رأی دهندگان را مجبور به واکنش کنند.
در همین رابطه خبرنگار ایرنا در لندن به سراغ سرپرست و کاردار سفارت ایران در لندن و همچنین رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر در انگلیس رفته تا از آخرین اقدامات این دو نهاد برای مقابله با این افراد با خبر شود.
در همین راستا علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در لندن با اشاره به جمع‌آوری مدارک و اسناد تعرض اوباش به هموطنانمان، از طی شدن مراحل شکایت از اراذل وابسته به گروه‌های ضدایرانی خبر داد. مسعود شجره رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خبر داد که این نهاد اسلامی از پلیس لندن خواسته تا نسبت به برخورد با فحاشان و تعرض کنندگان به شهروندان ایرانی اقدام کند.

«زندگی انگل‌وار سلطنتی» به روایت یک
عضو اپوزیسیون
 خبر دیگر اینکه، به رغم توهمی که همچنان برخی از گروه‌های ضدایرانی دارند، شادی امین از جمله چهره‌های اپوزیسیون اعلام کرد که «زن، زندگی، آزادی» شکست خورده است. او دلیل این شکست را عدم وجود سازماندهی گروه‌های ضدایرانی در راستای براندازی دانست.
او همچنین با حمله به سلطنت‌طلبان و رضا پهلوی، به انتقاد از نگاه اپوزیسیون نسبت به خاندان پهلوی پرداخت و تأکید کرد که در صورت موفقیت پروژه براندازی و روی کار آمدن دوباره سلطنت پهلوی، رفاهی برای مردم ایران وجود ندارد و وعده‌هایی که اکنون از جانب پهلوی‌ها به مردم داده می‌‎شود، تنها یک سراب است.
این چهره اپوزیسیون همچنین معتقد است که خاندان پهلوی «زندگی انگل‌وار» پیش از انقلاب اسلامی را ادامه داده و همچنان در حال ارتزاق از پول و دارایی‌های مردم ایران هستند.

انتشار جزئیات آمار
آرای نامزدها
 دست آخر اینکه، ستاد انتخابات کشور عصر شنبه جزئیات آماری آرای نامزدها در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را به تفکیک هر استان‌ منتشر کرد. مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار و مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور انتخاب شد.
مسعود پزشکیان روز جمعه پانزدهم تیر ۱۴۰۳ با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. در این انتخابات که با نرخ مشارکت ۴۹.۸ درصد برگزار شد، سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی بدست آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی