صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

مواضع انقلابی پزشکیان، در حمایت از محور مقاومت

دکتر مسعود پزشکیان در مقاله‌ای که اخیراً خطاب به کشورهای دنیا نوشته، رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید خوانده که کارنامه تیره‌اش شامل نسل‌کشی، اشغال، جنایت جنگی، پاکسازی قومی، شهرک‌سازی، تهاجم به همسایگان و ضمیمه غیرقانونی سرزمین‌های دیگران می‌شود. رئیس‌جمهور منتخب ایران ضمن اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، خبر داده که دولت وی از کشورهای عرب همسایه در راستای متوقف کردن کشتار مردم غزه دعوت به همکاری خواهد کرد.
پزشکیان همچنین تأکید کرده که باید با جدیت تلاش شود تا به اشغال طولانی مدت سرزمین مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی پایان داده شود. رئیس جمهور منتخب ایران هفته گذشته نیز در نامه‌ای خطاب به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، اعلام کرد که حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت. این مواضع اخیر مسعود پزشکیان حاکی از آن است که دولت چهاردهم نیز مثل دولت شهید رئیسی، حمایت از مقاومت منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار خواهد داد؛ موضعی که پیش از سیاست‌های کلی نظام اسلامی، برآمده از مواضع شخص رئیس‌جمهور منتخب است.

سابقه روشن رئیس‌جمهور منتخب در حمایت از مقاومت
حمایت مسعود پزشکیان از محور مقاومت اتفاقی نیست که یک شبه رخ داده باشد. حداقل از سال‌های دهه هشتاد به این طرف، پزشکیان همواره حامی مقاومت منطقه در رویارویی با رژیم صهیونیستی بوده است. چه آنکه در سال 87، مسعود پزشکیان در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان، طرح دوفوریتی الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین را امضا کردند، طرحی که دولت را ملزم به حمایت جدی‌تر از غزه و مردم فلسطین می‌کرد.
مسعود پزشکیان در اردیبهشت ماه امسال نیز در قدردانی از عملیات وعده صادق علیه سرزمین‌های اشغالی با بیان اینکه ابهت اسرائیل با عملیات «وعده صادق» فروریخت، اظهار کرد: آنها دیگر جرأت نمی‌کنند به راحتی هر جا را که دلشان خواست بمباران و ترور کنند و کسی هم مقابلشان نایستد.
وی در مهرماه سال گذشته و پس از عملیات طوفان‌الاقصی نیز گفته بود: رژیم صهیونیستی همواره قدرت اطلاعاتی و امنیتی خود را به رخ دیگران می‌کشید و مدعی بود که هیچ فعالیتی در مرزهایش نیست که از دید او پنهان بماند اما عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که این ادعاها شعاری بیش نبوده است.

طرح حمایتی پزشکیان از سپاه پاسداران
علاوه بر محور مقاومت و سیاست‌های منطقه‌ای ایران، مسعود پزشکیان سابقه حمایت از سپاه را هم در کارنامه خود دارد؛ به‌عنوان مثال در سال 98 و پس از آنکه امریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی اعلام کرد، مسعود پزشکیان از جمله نمایندگانی بود که با لباس سپاه در صحن علنی مجلس حاضر شد تا حمایت خود از این نیروی نظامی کشور را نشان دهد.
وی همچنین به همراه دیگر نماینده‌ها، طرح «تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر امریکا» را به مجلس ارائه دادند. طبق این قانون، دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح پس از اذن رهبری موظفند در چهارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عنداللزوم در برابر اقدامات تروریستی نیروهای امریکایی و سایر نیروهای تروریستی مذکور در این قانون که در منطقه غرب آسیا و … فعالیت می‌کنند و منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند اقدامات متقابل و قاطع به عمل آورند.
مسعود پزشکیان با کارنامه قابل قبولی در حمایت از محور مقاومت و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پا به پاستور گذاشته و با توجه به این کارنامه، طبیعی است که مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین، به یکی از ارکان سیاست خارجی دولت چهاردهم تبدیل شود. از همین روست که رسانه‌های ضدانقلاب طی روزهای اخیر حملاتی را علیه رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران صورت دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی