صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

خدمت به فرهنگ به شیوه دولت شهید جمهور

جبارآذین

منتقد و مدرس سینما و تئاتر
و تلویزیون

درباره نقش و جایگاه و تأثیرتعیین‌کننده فرهنگ و هنر و رسانه، همین بس که بخش اعظم تاریخ پرافتخارکشور و طی کردن مسیر تکامل انسانی و اجتماعی و ترقی و پیشرفت، وامدار تولیدات فرهنگی و هنری و هنرمندان متعهد و متخصص و اهالی هنر و قلم و اصحاب سختکوش رسانه است. ازهمین‌رو توجه به امور فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در گستره فرهنگسازی ملی، اعتقادی و اجتماعی، باید در صدر عنایات، فعالیت‌ها و خدمات آقای پزشکیان و دولت چهاردهم باشد.
در واقع همزمان با توجه به تأمین امکانات و شرایط برای رفع مشکلات معیشتی و تلاش برای سهولت دستیابی به منابع مالی، ضروری است جامعه از منظر تضمین، تهیه و تولید خوراک‌های فکری و فرهنگی هم مورد حمایت لازم قرار گیرد. در دهه‌های گذشته در حد نیاز جامعه و شأن و ارزش ایران اسلامی و هنرمندان، به دلایل مختلف سیاسی، اقتصادی و گستردگی هجمه‌های ضد فرهنگی بیگانگان، هنر و فرهنگ نتوانست به اندازه شایستگی خود جلوه کند. نبود یا کمبود نیروهای متخصص و متعهد برای اداره امور فرهنگی و هنری و دور شدن برخی از هنرمندان از سلیقه و خواست مردم از یک‌سو و تداوم یورش‌های ضد فرهنگی دشمنان و ایران و اسلام‌ستیزان از طریق رسانه‌هایی همچون سینما و تلویزیون و ماهواره از دیگر سو، سبب شد هنرمندان و هنر ایران نتوانند آن‌گونه که شایسته است در ایران و جهان بدرخشند. با این همه در دولت سیزدهم و مدیریت شهید جمهور و با همت متعالی آنها در جاده مبارزه قاطع و پیگیر با فساد و فاسدان و گسترش عدالت، حرکت‌های خوبی در همه جای جامعه از جمله فرهنگ و هنر شکل گرفت که لازم است آقای پزشکیان ودولت او با تأسی و الگوگیری از عملکردهای فداکارانه شهید رئیسی، تداوم‌بخش راه سترگ او در کشور بویژه فرهنگ و هنر و سینما باشند. درست است که مشکلات فراوانی روبه‌روی اهالی هنر و قلم و رسانه دهان گشوده، ولی باید به یاد داشت که میان آنها هنرمندان، مدیران و قلم‌ به‌دستان متعهد و با دانش و تجربه، متعهد و متدینی وجود دارند که باید با استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های آنها افزون بر ادامه راه خدمت دولت شهید جمهور، نقش‌آفرین بهترین‌ها در این عرصه‌ها بود.
لذا تشکیل کارگروه‌های تخصصی فرهنگی و هنری و رسانه‌ای که صادقانه و کارشناسانه به آسیب‌شناسی علمی تولیدات هنری و زندگی اهالی فرهنگ و رسانه بپردازند و راهکارهای راهبردی مناسب برای حل مشکلات به مسئولان و متولیان امور فرهنگی و هنری و هنرمندان و اصحاب رسانه ارائه دهند و هدف والای خود را خدمت به مردم و جامعه بدانند و با خدمات خداپسندانه و مردم‌دوستانه، پرچم فرهنگ و هنر ایران اسلامی را با تولیدات خوش‌ساخت و با محتوا و روشنگر، با درخشش، بالندگی و جاودانگی هنر و فرهنگ ایرانیان و جمهوری اسلامی در اهتزاز نگه دارند، ضروری است. بدیهی است اهالی هنر و قلم انتظار معجزه از دولت چهاردهم و آقای پزشکیان ندارند، اما آنها دست‌کم می‌توانند با نمونه قرار دادن زندگی، خدمات و عملکردهای شهید جمهور و ناظر دانستن خداوند سبحان، خادمانه و متعهدانه دست مردم و اهالی قلم و رسانه را بگیرند و فرهنگ و هنر کشور را در قله‌ها جای دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی