صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

اقامه عزای سید و سالار شهیدان
با حضور رهبر معظم انقلاب
مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد. اولین شب این مراسم جمعه شب گذشته با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب همراه بود.
گفتنی است، مراسم شب تاسوعا و عاشورای حسینی امشب و فردا شب برگزار خواهد شد و چهارشنبه شب هفته جاری نیز آخرین شب این مراسم خواهد بود.
 
گفت‌و‌گوی اختصاصی راشاتودی
با رئیس مجلس شورای اسلامی
قالیباف: بریکس فرصت بسیار مهمی برای ایران ایجاد کرد
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: روابط عمیقی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد. بریکس یک فرصت بسیار مهم را برای ما فراهم کرده است. در رابطه با دلارزدایی همه معاملات بین ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌گیرد. تمامی این موضوع به خاطر روش‌های نادرست و غلطی است که امریکا در رابطه با یکجانبه‌گرایی خود در پیش گرفته است.
محمد باقر قالیباف گفت: ناتو هم محیطی را ایجاد کرده است که به ایجاد سازمان‌هایی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس منجر شده است. این سازمان‌ها و نهاد‌ها بسرعت در حال رشد هستند.
 
پیام تشکر همسر شهید جمهور
به همسران رؤسای کشورهای مختلف
دکتر جمیله علم‌الهدی، همسر شهید رئیسی در پاسخ به ابراز همدردی برخی از همسران رؤسای کشورها با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای، عنوان کرد: حدود دو ماه از شهادت مظلومانه رئیس‌جمهور دوست داشتنی ایران می‌گذرد و رنج فراقش همچنان برجاست و به طور شگفت‌انگیزی مردم را به تکاپوی بیشتر درجهت پیگیری اهداف بلند پایه‌اش همراه کرده است.
بدون شک همدردی گرم شما در این حادثه تلخ، اشتیاق به همکاری را بین ما و شما تقویت کرده است. همسر شهید رئیسی، رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از پیام خود ابراز امیدواری کرد خداوند دانا و توانا همه کسانی که برای برپایی صلح و عدالت و ارتقای خانواده و ایجاد جهانی سرشار از محبت، تلاش می‌کنند غریق رحمت بی‌انتها و برکات ابدی نماید.

پیشنهاد ایران برای راه اندازی
شبکه اطلاعاتی بریکس
سخنگوی وزارت امور خارجه در سخنانی در نشست رؤسای دپارتمان‌های اطلاع‌رسانی و سخنگویان کشورهای عضو بریکس، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه نقش‌آفرینی کشورهای عضو در حوزه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در مسیر دستیابی به اهدافی همچون تحقق جهان عادلانه و چندقطبی تشریح کرد.  کنعانی، در این نشست که به میزبانی مسکو برگزار شد، بر لزوم راه اندازی شبکه اطلاعاتی بریکس به منظور اطلاع‌رسانی و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو بریکس تأکید کرد. از نگاه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مقابله با جریان‌های مخالف فعالیت آزاد رسانه‌ای کشورهای عضو در غرب، مقابله با کمپین‌های اخبار گمراه کننده و جعلی، مقابله با آثار منفی تحریم‌های یکجانبه و اقدامات یکجانبه قهرآمیز علیه کشورهای عضو از طریق اطلاع‌رسانی جنبه‌های مختلف تأثیر تحریم‌ها بویژه جنبه‌های حقوق بشری می‌تواند از کارکردهای این شبکه اطلاعاتی باشد.
وی ادامه داد: تقویت هماهنگی و همکاری رسانه‌ای میان اعضای کشورهای عضو از طریق اتصال شبکه‌های اطلاع‌رسانی و خبری اعضا و ایجاد سازکار به اشتراک گذاری اخبار در حوزه‌های مورد علاقه طرف‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی