صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و ده - ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

پزشکیان در دیدار با علمای اهل سنت تأکید کرد

ضرورت وحدت اقوام و مذاهب برای حل مشکلات

رئیس جمهور منتخب مردم ایران در دو برنامه جداگانه ابتدا با بزرگان و علمای اهل سنت و سپس با نمایندگان ادوار مجلس دیدار کرد. مسعود پزشکیان در دیدار با علمای اهل سنت بر لزوم و اهمیت وحدت میان همه قومیت‌ها و مذاهب برای حل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: اگر وحدت نکنیم، مشکلات کشور غیر قابل حل است؛ باید همه دست به دست هم بدهیم که در این صورت هر مسأله‌ای را می‌توانیم حل کنیم. وی ادامه داد: اگر با هم اختلاف داشته باشیم چه در سطوح بالای اداره کشور و چه در میان قومیت‌ها، هیچ کاری از پیش نمی‌بریم و همگی شکست خواهیم خورد.
علمای اهل سنت هم در این دیدار پس از بیان دغدغه‌های خود، از رئیس جمهور منتخب به این دلیل که همه را به یک چشم نگاه می‌کند، تقدیر کردند.  یکی از علمای اهل تسنن حاضر در این دیدار با اشاره به اینکه پزشکیان به همه شهروندان بدون توجه به قومیت، مذهب یا منطقه جغرافیایی توجه دارد، از رئیس جمهور منتخب تشکر کرد.

اعلام آمادگی نیروهای مسلح
برای کمک به دولت چهاردهم
‌ جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح روز گذشته با مسعود پزشکیان رئیس ‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کردند.  در این دیدار، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی حضور داشتند.
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این دیدار گفت: نیروهای مسلح در کنار وظیفه ذاتی خودشان که دفاع از کشور و برقراری امنیت در داخل کشور است، مانند دولت‌های گذشته با تمام توان در کنار دولت هستند .‌وی افزود: نیروهای مسلح در تمام زمینه‌هایی که امکان همکاری برای پیشبرد امور مردم و دولت وجود داشته باشد، آماده کمک به دولت هستند.

دیدار وزیر نیرو با رئیس جمهور منتخب
روز گذشته همچنین علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با دکتر پزشکیان و تبریک کسب اعتماد مردم، گزارشی از آخرین وضعیت حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد . به گزارش ایرنا، محرابیان در این جلسه ضمن ارائه آخرین گزارش از وضعیت بخش آب و برق کشور تصریح کرد: اعضای دولت حسب تأکید سرپرست ریاست جمهوری آماده هر نوع همکاری با رئیس ‌جمهور منتخب هستند.
پزشکیان نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت جدی موضوع آب و توجه به آن در توسعه شهرها و استقرار جمعیت و گسترش صنایع، از وزیر نیرو خواست آخرین وضعیت آب و برق را به تفکیک استان و شهرستان، شامل وضعیت موجود و تراز یا ناترازی عرضه و تقاضا در گزارشی تنظیم و ارائه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی